در زمان قدیم از کالسکه‌های چوبی جهت جابه‌جایی کالاهای مختلف استفاده می‌کردند؛ ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، اتاق‌های حمل بار به‌عنوان جایگزینی مناسب جهت قرارگیری برروی انواع خودروهای حمل بار تجاری برگزیده شدند. در این مقاله قصد داریم شما را با اتاق حمل بار کامیونت آشنا کنیم که امروزه برای حمل محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معرفی اتاق حمل بار کامیونت

اتاق حمل بار کامیونت، فضایی است که در پشت کابین نصب و برای حمل تجهیزات و محصولات مختلف در نظر گرفته شده‌اند. این اتاق‌ها معمولا از ساندویچ پانل، ورق‌های فلزی مقاوم یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها بسته به نیاز مشتریان متفاوت است. انواع این اتا‌قک‌ها عبارت‌اند از:

  1. اتاق بسته: محافظت کامل از بار در برابر عوامل جوی را فراهم می‌کند.
  2. اتاق باز: اصولا برای حمل بارهایی مانند مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.
  3. اتاق یخچال‌دار: برای حمل محصولات قابل فساد مانند مواد غذایی به کار می‌رود.

ابعاد اتاقک کامیونت متناسب با ابعاد شاسی خودرو و وزن بار قابل حمل در نظر گرفته می‌شود. برخی از اتاق‌ها دارای امکانات افزودنی مانند سیستم تهویه، قفسه‌بندی داخلی یا تجهیزات نگهدارنده بار هستند که از جابجایی و آسیب رسیدن به کالاها در حین حمل جلوگیری می‌کنند.

اتاق حمل بار کامیونت

ساختار اتاق حمل بار کامیونت

معمولا از با کیفیت‌ترین نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی جهت پوشش جداره‌های این اتاقک‌ها استفاده می‌شود و ضخامت آن‌ها نیز با توجه به نوع کاربری پروژه تعیین می‌گردد. در ساختار این پنل‌ها فوم پلی اورتان برای لایه میانی و دو لایه ورق پیشرنگ شده در لایه‌های جانبی به کار می‌روند تا بازدهی و دوام سازه افزایش یابد.
به کارگیری این ترکیب در ساختار پانل ساندویچی، سازه را در مقابل نفوذ آب مقاوم کرده و همچنین به عنوان یک عایق مناسب، فضای داخلی را از تبادل گرما و سرما با محیط بیرونی محفوظ نگه می‌دارد. شاسی و قطعات فلزی به کاررفته در ساخت اتاق حمل بار ماموت از فولاد بادوام است که نقش عمده‌ای را در استحکام سازه بر عهده دارند.
برای کف این محفظه‌ها نیز مصالحی همچون ورق آهن آجدار، آهن صاف یا چوب با روکش‌های مرغوب استفاده می‌شود. لازم به ذکر است برای بخش انتهایی این اتاقک دو عدد درب در نظر گرفته شده که شامل یک قفل و دو نگهدارنده می‌باشد.

 

انواع اتاق کامیونت

با گذشت زمان و افزوده شدن تنوع کالاهای مصرفی، اتاق ‌های حمل بار کامیونت نیز متنوع‌تر شدند. این اتاق‌ها باتوجه‌به کاربری خود انواع مختلفی را شامل می‌شوند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:

  • یخچالی
  • نوشابه
  • چادری
  • چوبی
  • فلزی
  • جوجه

اتاق حمل بار کامیونت

کاربرد اتاق حمل بار کامیونت

اتاق حمل بار کامیونت یک ابزار بسیار مفید و چندمنظوره است که جهت حمل و نقل انواع بارها و کالاها استفاده می‌شود و در فعالیت‌های تجاری و صنعتی بسیاری کاربرد دارد. تعدادی از کاربردهای اصلی اتاق حمل بار کامیونت عبارتند از:

  • حمل بارها و کالاها: اصلی‌ترین کاربرد این محفظه‌ها، حمل انواع بارها و کالاها از جمله محصولات تجاری، مصالح ساختمانی، اثاثیه منزل، نوشیدنی‌ها، وسایل نقلیه، دارو، مواد غذایی و غیره می‌باشد.
  • تحویل کالاها: بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل از اتاق حمل بار برای تحویل سریع و ایمن کالاها به مقصد استفاده می‌کنند.
  • حمل بارهای حساس: برخی از کالاها نیازمند حضور در یک محفظه با دمای معین هستند تا بدون فاسد شدن و افت کیفیت به مقصد برسند.
  • تبلیغات نقلیه: بعضی شرکت‌ها از اتاق کامیونت برای تبلیغات خود از طریق نصب لوگو و تبلیغات روی بدنه خارجی آن استفاده می‌کنند.
  • همکاری در عرضه خدمات: یکی دیگر از کاربردهای این سازه‌ها، حمل تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ارائه خدمات تخصصی مانند کارگاه‌های متحرک تعمیرات و خدمات فنی می‌باشد.
  • امنیت بار: از این اتاقک‌ها می‌توان برای حمل کالاهایی که امنیت آن‌ها اهمیت بالایی دارد نیز استفاده نمود؛ چراکه امکان قفل شدن اتاقک وجود داشته و این امکان را ایجاد می‌کند تا بار در مقابل سرقت و دست‌اندازی محافظت گردد.
  • کسب و کار موبایل: بسیاری از افراد برای کسب‌وکارهای متحرک مانند خدمات رستورانی یا فروشگاه‌های قابل حمل، از اتاق حمل بار به عنوان فضای کاربردی برای حمل تجهیزات و کالاهای خود استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است که اتاق حمل بار کامیونت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک ابزار چندمنظوره جهت حمل و نقل کالاها و وسایل متنوع استفاده شود.

اتاق حمل بار کامیونت ماموت

ویژگی‌های اتاق حمل بار کامیون

با توجه به نیازمندی‌های صنایع و کسب‌ و کارهای مختلف، طراحی داخلی و امکانات اتاق‌های حمل بار می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی تمامی این اتاقک‌ها مزایا و ویژگی‌های مختلفی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مستحکم بودن
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • ایمن بودن
  • عایق بندی مناسب در برابر گرما و سرما
  • مقاومت در مقابل آتش
  • سبک وزن بودن

قیمت اتاق حمل بار کامیونت شرکت ماموت

اتاقک کامیونت‌ها در گستره قیمت‌های مختلفی قرار دارند و معمولا هزینه آن‌ها با توجه به عوامل گوناگونی همچون ابعاد، جنس و کیفیت ساخت در کنار ویژگی‌های اضافی آن بررسی می‌گردد. همچنین فاکتورهای دیگری مانند شرکت تولید کننده، نوع محصول و نوسانات بازار نیز در تعیین هزینه نهایی تأثیرگذار هستند.
برای خرید اتاق حمل بار کامیونت، پیشنهاد می‌شود که با تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف تماس بگیرید تا قیمت و شرایط خرید را با هم مقایسه کنید. ماموت یکی از شرکت‌های معتبری است که در زمینه تولید خودروهای حمل بار و اتاقک‌هایی که بر روی آن سوار می‌شود فعالیت دارد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و قیمت محصول موردنظرتان با شماره‌های قرار گرفته در وبسایت شرکت ماموت تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم در این حوزه را نیز از کارشناسان دریافت نمایید.