ضرورت استفاده از ساندویچ پانل در نتیجه ی مزایا و ویژگی های این محصول نوین می باشد. ساندویچ پنل ها عایق صوتی و حرارتی می باشند. ساختار این پنل ها سه لایه است. دولایه ورق فلزی که یک لایه فوم عایق را می پوشانند. با توجه به ساختار ساندویچ پنل و عایق بودن آن ، صرفه جویی در مصرف انرژی تا حد زیادی ضرورت استفاده از ساندویچ پانل را ایجاد می کند.

ضرورت استفاده از ساندویچ پانل - ساندویچ پانل
ساندویچ پانل

ضرورت استفاده از ساندویچ پانل

ضرورت استفاده از ساندویچ پانل همان طور که اشاره شد به علت مزایای این محصول می باشد. این مصالح در مقایسه با مصالح سنتی بسیار سبک هستند. به همین سبب ساختمان ساختمان های پیش ساخته ساندویچ پانل و دیوارهای پیش ساخته شده از آن به نسبت دیگر مصالح بسیار سبک تر می باشد. همچنین مقاومت و ماندگاری آن ها باعث افزایش عمر بنا می شود. مقاومت ساختمان در هنگام بلایای طبیعی همچون زلزله نیز بالا می رود. چرا که در مقابل نیروهای برشی ناشی از زلزله مقاومت بالایی دارند. سبک بودن پانل ساندویچی باعث می شود تا در صورت خرابی ناشی از زلزله هم (که احتمال آن بسیار پایین است) ، آسیب و زیان حاصل از آن کاهش پیدا کند. در واقع صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان به حداقل می رسد. درهنگام اجرای پروژه آن چه در کنار کیفیت مصالح اهمیت دارد؛ قیمت تمام شده پروژه است. ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی قیمت تمام شده پایین تری دارد. در نتیجه استفاده از آن ها قیمت نهایی پروژه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در کنار تمام  موارد ذکر شده، نصب و اجرای سریع و آسان آن نیز می باشد. این مصالح نوین قابل شست و شو می باشند. به طور کلی از نظر بهداشت ایمنی بالایی دارند. رال رنگی ساندویچ پانل در اجرا تنوع زیادی ایجاد می کند. انعطاف پذیری بالا امکان استفاده از آن ها در طرح های خاص بالا می برد. در مورد ماندگاری این مصالح این نکته نیز لازم به ذکر است که در مقابل حلال ها مقاومت زیادی دارند. در نتیجه در محیط های بازی و اسیدی به سادگی خورده نمی شوند. امروزه از ساندویچ پانل دیواری و سقفی به دلیل نسوز بودن برخی انواع آن در صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف دیگر استفاده می شود. به علاوه این محصولات با تمام مزایایی که دارند قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند. ساندویچ پانل دست دوم را می توانید با کیفیت مناسب و قیمت بسیار سبک تر تهیه کرده و استفاده کنید. تمام این مسائل ضرورت استفاده از ساندویچ پانل را بالا می برد.