از نورگیر سقفی در مکان‌های متنوعی استفاده می‌شود که شاید برای شما جالب باشد درباره کاربرد استفاده آن بیشتر بدانید؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم نکاتی مفید درباره نورگیر سقفی در اختیارتان قرار بدهیم.
در این مطلب می‌خوانیم:

  • ورق نورگیر سقفی چیست؟
  • مزایای و معایب ورق نورگیر سقفی
  • موارد استفاده ورق نورگیر سقفی
  • محبوب‌ترین مدل نورگیر سقفی
  • قیمت ورق نورگیر سقفی

ورق نورگیر سقفی چیست؟

در ابتدا باید بگوییم این محصول یکی از رایج‌ترین مصالحی است که درگذشته معماران استفاده‌های زیادی از آن می‌کردند و همچنین امروزه با تولید انواع مختلف نورگیرهای سقفی کاربرد این محصول افزایش یافته است. همانطور که می‌دانید از مهم‌ترین ویژگی‌های هر سازه‌ای نورگیر بودن و تهویه مناسب آن است. بنابراین نورگیرهای سقفی باعث می‌شوند تا ما بتوانیم از نور طبیعی خورشید استفاده کنیم و روشنایی زیادی به داخل سازه‌ها و ساختمان‌های خود ببخشیم؛ و به دلیل تهویه خوب آن می‌توان از گردش هوای مناسبی بهره‌مند شد.
ورق نورگیر سقف را می‌توان به طور کلی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی کرد این محصول که دارای خمیدگی‌ها و شیب است با لایه‌ای از ورق پلی کربنات پوشیده می‌شود. این ورق‌های نیمه شفاف که برای مکان‌هایی از جمله گلخانه‌ها، حیاط خلوت بکار می‌رود، می‌تواند نور خوبی را انتقال دهد. همچنین ورق‌های فایبرگلاس به دلیل روش تولیدشان از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. استفاده از نورگیرهای سقفی در پاساژها، مراکز تجاری، سوله‌ها، پاسیو، مکان‌های ورزشی، خودپرداز و…. باعث زیبایی، بهینه سازی انرژی و افزایش نور ساختمان می‌شود.

ورق نورگیر سقفی

مزایای و معایب ورق نورگیر سقفی

از مزایای ورق نورگیر سقفی می‌توان به مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، ضدضربه بودن و مقاومت بالای این محصول نسبت به نورگیر سقفی شیشه‌ای، عایق خوب صدا و حرارت و مقاومت این محصول در برابر آتش سوزی اشاره کرد. همچنین شایان ذکر است که، استفاده از مصالح امروزی همچون ساندویچ پانل‌ و ورق‌های نورگیر سقفی سبب کاهش چشمگیر هزینه‌ها و زیبایی دوچندان سازه‌ می‌شود.
از معایب بعضی از انواع ورق نورگیر سقفی می‌توان به قیمت بالای آن‌ها اشاره کرد که به دلیل طراحی منحصر به فردشان گران‌تر از باقی نورگیرها هستند و یا در نصب این محصولات باید قسمتی از سقف که می‌خواهند نورگیر را قرار دهند برش ایجاد کنند به همین دلیل نصبشان دشوار است.
در نظر داشته باشید مزایا، معایب و کاربرد هرکدام از نورگیرهای سقفی مختلف و بسته به محل استفاده از آن‌ها متغیر می‌باشد که کارشناسان با بررسی محل مورد نظر و در میان گذاشتن پیشنهاداتشان با مشتریان برای انتخاب بهترین نورگیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین نورگیر را در سازه‌تان استفاده کنید.

موارد استفاده ورق نورگیر سقفی

  • نورگیر سقفی محدب: این نورگیرها به دلیل شکلی که دارند باعث چندبرابر شدن انعکاس نور به داخل می‌شوند و به همین امر در مکان‌هایی که نور آن‌ها کم است گزینه مناسبی می‌باشد.
  • نورگیر سقفی ثابت: همانطور که از اسم این نورگیر مشخص است این محصول ثابت است و امکان باز و بسته شدن را ندارد همچنین برای مناطقی که بارندگی زیاد است و می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد؛ زیرا امکان نفوذ آب به داخل آن به هیچ عنوان وجود ندارد.
  • نورگیر سقفی بازشونده: معماران نورگیرهای بازشونده را برعکس نورگیرهای ثابت با پایه‌ا‌ی بازشونده می‌سازند تا با بازکردن آن جریان هوا به خوبی جریان داشته باشد.
  • نورگیر گنبدی: نورگیر گنبدی از زمان گذشته تا به امروز یکی از پراستفاده‌ترین مدل نورگیر بوده است. این نورگیر که امروزه مورد توجه زیادی از طراحان قرار گرفته است زیبایی زیادی به سازه می‌بخشد.
  • نورگیر هرمی: این نورگیر را شما می‌توانید بیشتر در مکان‌هایی که بارندگی زیادی دارند مشاهده کنید؛ زیرا این نورگیرها به شکلی ساخته می‌شوند که آب روی آن جمع نمی‌گردد.
  • نورگیر حبابی: این نورگیر یکی از متداول‌ترین نورگیرهای بازار امروز است که در ادامه به طور مفصل به توضیح آن می‌پردازیم.

کاربرد ورق نورگیر سقفی

محبوب‌ترین مدل نورگیر سقفی

از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل ورق نورگیرهای سقفی می‌توان به نورگیر سقفی حبابی اشاره کرد این نورگیر مانع خوبی برای ورود آب به داخل ساختمان است و در برابر ضربه، حرارت، زلزله مقاومت بسیار بالایی دارد و مقدار نور خوبی را عبور می‌دهد.
قیمت این نورگیرهای سقفی بسته به تعداد حباب‌هایی که سفارش می‌دهید متغیر است برای مثال سفارش این محصول با حباب‌های کوچک‌تر و در عین حال تعداد بالا به دلیل نیاز داشتن به پایه‌ها و اتصالات بیشتر هزینه ساخت این نورگیرها را افزایش می‌دهد و بلعکس؛ بنابراین اگر می‌خواهید سازه‌ای مقرون به‌صرفه داشته باشید پیشنهاد ما به شما نورگیرهای سقفی با حباب‌های بزرگ‌تر است.

قیمت ورق نورگیر سقفی

قیمت این محصولات بر اساس موارد مختلفی همچون متراژ، نوع نورگیر، طراحی آن، جنس نورگیر و شرایط و نوسانات بازار تعیین می‌شود. همچنین تمامی موارد ذکر شده ابتدا توسط مشتری انتخاب و سپس قیمت نهایی به وی اعلام می‌شود.