با توجه به رشد روزافزون ساخت و ساز در کشور، زیرسازی ساندویچ پانل دیواری و سقفی به عنوان یک راه حل اقتصادی و مقرون به صرفه جهت افزایش عمر مفید ساختمان‌ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، زیرسازی ساندویچ پانل سقفی و دیواری باعث بالابردن کارایی و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در آینده خواهد شد. در این بخش، به بررسی فناوری‌های زیرسازی پانل سقفی و دیواری خصوصیات آن‌، کاربردهای مختلف آن در صنعت ساختمان و نکات مربوط به زیرسازی ساندویچ پنل دیواری و سقفی پرداخته خواهد شد.
در حالی که پانل‌های ساندویچی مزایای بسیاری از قبیل عایق حرارتی، مقاومت دربرابر آتش و صدا را دارند؛ اما در صورت استفاده نامناسب و نادرست ممکن است، مشکلاتی همچون ضعف زیرسازی و عدم تحمل بارهای سنگین داشته باشند. به منظور رفع چنین مشکلاتی، زیرسازی پنل با مصالح قوی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انجام می‌شود.

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

زیرسازی ساندویچ پنل دیواری یک روش مؤثر برای تقویت ساختمان و افزایش عمر مفید آن است. پنل‌ها در حال حاضر در بازار به صورت فروش آماده و با اندازه‌‌های مناسب، بسته به نظام فضای داخل ساختمان، قابل استفاده هستند. همچنین، تعداد زیادی شرکت در صنعت ساختمانی، به تولید و عرضه انواع مختلف پانل ساندویچی دیواری پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه می‌پردازند که در انواع پنل پیچ مخفی، طرح‌دار، گچ‌برگ و یک‌ رو ورق تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه به بررسی نحوه زیرسازی انواع پانل‌های دیواری می‍پردازیم.

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

زیرسازی انواع ساندویچ پنل دیواری

ساندویچ پنل دیواری پیچ مخفی

در پانل‌های دیواری پیچ مخفی نیاز است جهت نصب، یک شبکه زیرسازی با استفاده از پروفیل‌های فلزی ساخته و شبکه زیرسازی را با استفاده از پیچ‌های سرمته به ساندویچ پنل متصل نماییم. پیچ‌های سرمته در پانل ساندویچی دیواری ساده قابل رویت هستند ولی در ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی دیده نمی‌شوند.

ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق

این نوع ساندویچ پانل از یک رو پوشش فلزی و یک رو فویل تشکیل شده است. در هنگام نصب این گونه پنل نیاز داریم که از زیرکوب و سقف کاذب استفاده نماییم.

ساندویچ پنل دیواری گچ برگ

ساندویچ پانل دیواری گچ برگ در نمای داخلی ساختمان استفاده می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت گچ برگ‌ها به تنهایی قادر به ایستایی در ساختمان نیستند.

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

نکات مهم در زیر سازی و نصب ساندویچ پانل‌های دیواری

  • تکیه‌گاه مناسب برای بستن پیچ‌ و مهره‌ها
  • استفاده از آبرو فلاشینگ جهت درزبندی ساندویچ پانل‌ها
  • استفاده از پیچ‌های واشردار برای درزبندی و آب‌بندی
  • برای آب‌بندی ساندویچ پانل‌ها رعایت مونتاژ با توجه به نر و مادگی پانل‌ها مهم است.
  • پانل‌ها دور تا دور سوله به‌صورت افقی باید پرچ شوند.

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

با گذشت زمان، سازه‌های سقفی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. پانل‌های سقفی، به عنوان یکی از محصولات مورد استفاده در ساختمان‌ها، نیز در این بخش قرار دارند. با توجه به اینکه ساندویچ پنل‌های سقفی تحت تاثیر شرایط جوی و شدت آفتاب قرار می‌گیرند، زیرسازی صحیح آن‌ها امری حائز اهمیت است.
زیرسازی این نوع مصالح، بایستی با استفاده از روش‌های و تجهیزات مناسب صورت گیرد. در حال حاظر با استفاده فن‌آوری جدید، علاوه بر کیفیت کاربری بالاتر، زیر‌سازی صحیح پانل‌سقفی باعث کاهش هزینه و افزایش سرعت کار شده است.
نصب این پانل‌ها توسط نصابان ساندویچ پانل انجام می‌شود تا پایداری و ثبات لازم را در این قسمت از ساختمان فراهم کنند. برای زیرسازی پانل سقفی، لازم است ابتدا نصاب‌های ساندویچ پانل روی دیوار یکپارچگی خود را مطابق با فضای موردی بررسی کرده و با استفاده از متعلقات ساندویچ پانل، آن‌ها را نصب کنید.

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

نکات مهم در زیر سازی پنل سقفی

  • در هر متر مربع باید تنها یک پیچ سرمته از جنس گالوانیزه استفاده شود.
  • پیچ مورد استفاده در نصب پانل سقفی باید از نوع واشردار باشد.
  • فاصله دو پانل باید جهت همپوشانی مورد توجه قرار گیرد.

شرکت ماموت

شرکت ماموت با درد دست داشتن ابزار آلات پیشرفته توانسته است در زمینه تحویل فوری ساندویچ پانل به عنوان بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل محسوب شود. با مراجعه به سایت می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده با کارشناسان ماموت در ارتباط بوده و از نحوه نصب ساندویچ پانل و قیمت نصب ساندویچ پانل مطلع شوید.