ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه از انواع پانل های ساندویچی می باشد که جنس عایق میانی آن الیاف پشم شیشه است. مهم ترین ویژگی این نوع ساندویچ پنل سبک بودن آن می باشد. همچون ساندویچ پانل پلی یورتان، پانل ساندویچی پشم شیشه نیز از مزایای عایق بودن برخوردار است. همچنین پانل پشم شیشه محیط نامناسبی برای رشد و نمو انواع قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها می باشد.

ساندویچ پانل پشم شیشه
ساندویچ پنل پشم شیشه

پشم شیشه

پشم شیشه از باسابقه ترین و پرکاربرد ترین عایق ها می باشد.این عایق ماده ای است مرکب از الیاف انعطاف پذیر بسیار نازک که از تغییرات فیزیکی اعمال شده بر روی شیشه مذاب به دست می آید. در کشور ما سابقه تولید این الیاف به 40 سال می رسد. به خاطر مقاومت بالای پشم شیشه (glass wool) در برابر حرارت، به عنوان عایق حرارتی پرکاربرد است. از این عایق در موارد گوناگون صنعتی استفاده می شود. درصنایعی مانند صنعت پتروشیمی ، صنایع آب و فاضلاب و … کاربرد پشم شیشه به وضوح قابل مشاهده است. به خصوص در ایران در ورق سازی و ساخت قطعات صنعتی کاربرد دارد. به دلیل این که این پشم شیشه از خاصیت ضدخوردگی برخوردار است، در ساخت ورق های فایبر گلاس از آن استفاده می کنند.  با توجه به این که عایقی ارزان و کارآمد محسوب می شود؛ جهت ایزولاسیون صوتی و حرارتی در صنایع مختلف همچون ساختمان ها، نیروگاه ها، پتروشیمی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند برش و قرارگیری پشم شیشه در ساندویچ پانل کاملا اتوماتیک است.

کاربرد ساندویچ پانل پشم شیشه

کاربرد پنل پشم شیشه با توجه به موارد گوناگون استفاده از الیاف داخلی آن، متفاوت و گسترده می باشد. به عنوان مثال به دلیل سبک بودن پشم شیشه در صنایع نظامی و دفاعی کاربرد دارد. همچنین ساخت ساختمان هایی با کاربری امنیتی و کانکس های ضدگلوله نمونه هایی از کاربرد پانل های پشم شیشه است. امروزه گروه صنعتی ماموت در زمینه تولید و اجرای انواع ساندویچ پانل نامی شناخته شده و معتبر می باشد. کاربرد و کیفیت ساندویچ پانل ماموت با دیگر پانل‌های ساندویچی قابل مقایسه نمی باشد. جهت پوشش دیوار سوله های صنعتی و ورزشی، کانکس های پیش ساخته، ساختمان های ویلایی و انواع سردخانه و اتاق تمیز از انواع ساندویچ پنل ،همچون پانل پشم شیشه ، استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پانل پشم شیشه

مزایای ساندویچ پانل پشم شیشه همچون سایر انواع ساندویچ پانل شامل ویژگی های منحصر به فرد این مصالح نوین می باشد. این مزایا  را می توان به صورت زیر لیست کرد. عایق حرارتی و برودتی عایق صوت مقاوم در برابر رطوبت، باد و زنگ زدگی مقاومت در برابر مواد شیمیایی و همچنین حشرات تنوع رنگی بهداشتی و قابل شست و شو وزن کم که منجر به کاهش وزن نهایی سازه می شود سرعت در اجرا و کاهش هزینه های ناشی از طولانی شدن پروژه ضد زلزله ماندگاری بالا که سبب افزایش عمر مفید ساختمان و تاسیسات می شود قابلیت جابه جایی و نصب مجدد امروزه تولید کارخانه های بزرگ دنیا در زمینه ساندویچ پنل پشم شیشه نشان دهند سودآوری خوب این محصول است. البته ناگفته نماند در کنار تمام مزایایی که ذکر شد، معایبی نیز دارد. بیماری های تنفسی ناشی از آن و بیماری های پوستی ناشی از تماس با آن از جمله این مضرات می شود. که البته نحوه استفاده از این الیاف در ساندویچ پانل دیواری و سقفی به گونه ای است که این مضرات را شامل نمی شود. زیرا پشم شیشه در بخض میانی پانل قرار می گیرد.

قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه

قیمت ساندویچ پنل پشم شیشه به موارد متعددی بررسی دارد. مواردی همچون نوع روکش، کیفیت، ضخامت و دانسیته از عوامل موثر در قیمت این پانل‌ها می باشند. استفاده از آن اما هزینه های کمتری نسبت به سایر عایق ها دربر می گیرد. به طور کلی قیمت نصب ساندویچ پانل نیز در مقایسه با نصب و اجرای دیگر مصالح مناسب تر است. کاهش هزینه ها در بلند مدت و سود دهی مناسب این پانل ها در کنار مزایایی که دارد، پانل پشم شیشه را به گزینه مناسبی برای خریداران بدل می کند.  شما می توانید جخت اطلاع از قیمت نصب هر متر مربع ساندویچ پانل با کارشناسان و نصابان معتبر ساندویچ پانل تماس حاصل فرمایید.