یکی از دغدغه‌هایی که پیمانکاران و عوامل اجرایی در محل ساخت و ساز انواع سازه دارند، هزینه‌ای است که باید برای اسکان خود و کارگران پرداخت نمایند. آن‌ها برای نظارت کامل بر روی مراحل انجام پروژه و زیر نظر گرفتن کارگران به کانکس یا کانتینری که تمام امکانات لازم برای اسکان موقت را داشته باشد، نیاز دارند.

کانکس دست دوم

کانکس دست دوم یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک فضای، ایمن و در عین حال مقرون به صرفه هستند. کانکس‌ها که از قاب های فولادی با استحکام بالا ساخته شده و با فوم پلی استایرن عایق شده است. علاوه بر این، ساندویچ پنل‌های به هم پیوسته مورد استفاده در ساخت و ساز استحکام بیشتری را ارائه می‌دهند که سبب شده تا این سازه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از عواملی اعم از زلزله، طوفان‌های شدید و سیل دارای مقاومت بالا باشند. کانکس‌های دست دوم با حداقل تعمیر و نگهداری مورد نیاز، یک انتخاب ایده‌آل برای کاربران مسکونی و تجاری هستند.

کانکس دست دوم

مشخصات کانکس دست دوم

همانطور که می‌دانید امروزه برای ساخت سازه‌های پیش ساخته مانند کانکس‌ها از مصالحی همچون ساندویچ پانل دیواری جهت پوشش دیوار سازه و پنل سقفی جهت پوشش دهی سقف کانکس استفاده می‌شود. پانل‌های دیواری و سقفی بسته به شرایط محیطی منطقه و درخواست مشتریان، از عایق‌های متفاوتی همچون، فوم پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‎شوند. همچنین برای محافظت از عایق درونی می‌توان از ورق‌های فولادی آلومینیوم، ورق گالوانیزه و آلوزینک بسته به کاربرد کانکس مورد نظر استفاده کرد.
تمامی موارد ذکر شده در بالا با توجه به درخواست مشتریان توسط شرکت، تولید و عرضه می‌شود اما درصورتی که این سازه‌ها را به صورت دست دوم خریداری کنید، تمامی مراحل بالا از قبل توسط خریدار انتخاب و تولید شده است؛ لذا برای خرید کانکس با مشخصات فنی به‌خصوص نمی‌توان از کانکس دست دوم استفاده کرد.

مزایای کانکس دست دوم

سرمایه گذاری در کانکس‌های دست دوم می تواند یک راه عالی نه تنها برای صرفه جویی در هزینه بلکه تضمین بازگشت خوبی از سرمایه شما در دراز مدت باشد. بسیاری از کانکس‌های دست دوم دارای ساندویچ پانل‌های از قبل نصب شده هستند. این امر هزینه‎های شما را برای ساخت سازه جدید کاهش داده و نگهداری آن‌ها را در مقایسه با سازه‌های جدید آسان‌تر می‌کند. بنابراین خرید کانکس‌ شرکت ماموت برای خانواده‌ها یا افرادی که به دنبال زندگی میان مدت یا بلند مدت هستند، انتخابی مناسب و مقرون به‌صرفه به‌شمار می‌رود.

معایب کانکس دست دوم

معایب کانکس دست دوم

خرید یک کانکس دست دوم می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به مالکیت یک سازه با بودجه کم باشد. با این حال، چندین معایب وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید کانکس مستعمل در نظر بگیرید. این معایب شامل مسائل بالقوه با یکپارچگی سازه، سیستم‌های لوله‌کشی و الکتریکی و یا وجود مواد خطرناک مانند آزبست است که ممکن است در ساخت سازه استفاده شده باشد.
علاوه بر این، برخی از کانکس‌های دست دوم نیز ممکن است دارای دیوارهای متشکل از پانل‌های ساندویچی با کیفیت بسیار پایین تولید شده‌ باشند که برای عمر بیشتر از 10 سال طراحی نشده‌اند، بنابراین خریداران باید هر خرید احتمالی را به طور کامل بررسی کنند تا مشخص شود آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. همچنین خرید کانکس دست دوم ریسک بسیار بالایی داشته و ممکن است پس از چند ماه یا حتی در حین جابه جایی تا محل پروژه جدید، این سازه ارزان قیمت از بین برود و پولی که بابت خرید آن پرداخت کردید، از دست بدهید.
فروشندگان و واسطه‌هایی وجود دارند که کانکس دست دوم را خریداری نموده و پس از رنگ آمیزی دیوارهای داخلی و خارجی، آن‌ها را به عنوان کانکس دست دوم در حد نو به فروش می‌رسانند. این کانکس‌های دست دوم فقط ظاهر آراسته و تمیزی دارند، اما از داخل ممکن است، عایق آن‌ها از بین رفته باشد و یا اسکلت آن‌ها دچار پوسیدگی شدید شده باشد، در این صورت پس از یک بار جابه جایی، کانکس متلاشی شده و دیگر قابل استفاده نیست.

قیمت کانکس دست دوم

قیمت کانکس دست دوم به عوامل مختلفی همچون: سال ساخت کانکس، ابعاد، ظاهر سازه، مواد به‌کار رفته در تولید، شرکت سازنده کانکس، مقدار آسیب دیدگی و… بستگی دارد. مشتریان بایستی در هنگام خرید عوامل بسیاری را در نظر گرفته و قیمت دقیق کانکس‌ها را توسط کارشناسان برآورد کنند.