در این مقاله در مورد بلوک های سقفی و ساندویچ پانل ها چه کمکی در ساخت و ساز به ما می کنند بحث شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بلوک های سقفی و ساندویچ پانل ها چه کمکی در ساخت و ساز به ما می کنند با ما در ارتباط باشید.

بلوک های سقفی در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار هستند که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت امروز ما می خواهیم اهمیت بلوک ها و استفاده از آنها در کنار ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازی را برای شما شرح  دهیم پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید

مزایای بلوک سقفی پلی استایرن و ساندویچ پانل

محافظت از ساندویچ پانل در برابر خوردگی

1-بلوک های سقفی و ساندویچ پانل ها از مواد سبک و اولیه ای ساخته می شوند که  به دلیل وزن کم و نوع مواد استفاده شده در آنها از  قیمت نسبتا مناسبی برخوردار هستند قیمت ساندویچ پانل دیواری ، سقفی و قیمت بلوک های سقفی بر اساس متراژ مشخص می شود.

2- مواد اولیه پلی استایرن مصارف گوناگونی در صنعت دارد که یکی از بزرگترین مصارف آن در صنایع برودتی می باشد که بخاطر ماهیت این محصول است که عایق مناسبی در فصول مختلف می باشد، این قابلیت کمک می کند در بحث عایق کاری ساختمان هزینه کمتری انجام شود و از تجهیزات کمتری برای سیستم های برودتی استفاده شود که این امر هم به سازنده کمک بسزایی می کند و هم به ساکنین در حفظ انرژی در محل سکونت کمک میکند و از هزینه های گزاف و هدر رفت انرژی جلوگیری میکند. همانطور که می دانید ساندویچ پانل ها از سه لایه مختلف تشکیل شده اند دو ورق رویی و یک لایه میانی که نقش عایق را بازی می کند تشکیل شده اند. این عایق ها در چند نوع مختلف به کاربرده می شوند که  البته همه آنها در برابر سرما و گرما عایق می باشند و در ذخیره انرژی کارایی بالایی دارد.

3- مزیت قابل توجه دیگری که در این محصول توجه سازندگان را به خود جلب کرده سرعت بالای اجرای بلوک سقفی پلی استایرن میباشد، با توجه به مساحتی که هر بلوک پلی استایرن پوشش می دهد ( 1 متر مربع) و سبک بودن پلی استایرن و قابل حمل بودن توسط یک کودک 8 ساله میتوان تصور کرد که چقدر نصب و جاگذاری این محصول بر روی تیرچه های سقف میتواند اسان و سریع باشد تا مرحله ی بتن ریزی سریع و بی درد سر انجام شود، اینجاست که دیگر فکر روش های قدیمی پر دردسر برای پایه گذاری و قالب ریزی و زیر سازی و بعد از بتن ریزی ، جمع آوری این همه قالب و حمل و جابجایی آنها به طبقات بعدی و دردسر های بزرگ به فکر سازندگان حرفه ای نمیرسد و استفاده از بلوک سقفی را به روش های سنتی ترجیه میدهند، البته ساندویچ پانل ها نیز این شرایط را دارند  عرض ساندویچ پانل ها ثابت می باشند و شما می توانید با مشخص کردن طول آن به اندازه دلخواه خود برسید و این نکته را نباید فراموش کرد که ساندویچ پانل ها در نصب سهولت دارندو همین نکته موجب شده که سرعت نصب آنها بالا برود.

4- مزیت های این بلوک بسیار زیاد است ولی ما در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم و یکی دیگر از این مزایا در هنگام آتش سوزی مشخص می شود، چرا که مواد اولیه مورد استفاده در بلوک سقفی پلی استایرن کند سوز یا نسوز هستند و این به آن معناست که در هنگام آتش سوزی بلوک سقفی پلی استایرن مانند چوب و پارچه و مواد اشتعال زا هیچ کمکی به گسترش آتش نمیکند فقط در جایی که هست آب میشود و تغییر شکل میدهد بعلاوه بعد از اتش سوزی هیچگونه آواری ندارد و روی سر ساکنین خراب نمشود پس حداقل از جانب انی محصول خطری موجه ساکنین نمی باشد، ساندویچ پانل ها نیز در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار و در هنگام آتش سوزی از پیشروی آن جلوگیری می کنند البته این نکته نا گفته نماند که ساندویچ پانل ها در چند نوع مختلف ساخته می شوند که یک از آنها با  فوم عایق پشم سنگ ساخته می شود که کاملا ضد حریق می باشد..

5 – مورد دیگری که می توان در این چارچوب محدود به آن اشاره نمود قابلیت حمل و نقل آسان در حجم بالا و کاهش هزینه های نصب و اجرا و همچنین قیمت مناسب بلوک سقفی پلی استایرن میباشد که هم در کاهش هزینه های لجستیک و هم در کاهش هزینه های ساختمان کمک بسزایی می کند. ساندویچ پانل ها نیز مانند بلوک های پلی استایرن دارای وزن کمی می باشند و صر فه جویی اساسی در هزینه و زمان حمل و نقل صورت می گیرد. ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که پانل‌هایی با فوم پلی استایرن، ساندویچ پانل پلی استایرن گفته می‌شوند. بطوریکه شما با استفاده از این نوع از پانل ها می توانید از قابلیت های پلی استایرن استفاده کنید و هم از مزیت پانل ها.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بلوک های سقفی و ساندویچ پانل از طریق شماره تماسهای ذکر شده با کارشناسان شرکت ماموت در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *