قالب نوشته ها

یکی از مهم‌ترین ملزومات مربوط به حمل کالا در دنیای امروز، اتاق حمل بار یا ایزوله هستند که وظیفه انتقال امن کالاهای مختلف را از مبدا به محل مشخص شده بر عهده دارند. در ساخت این محفظه‌های پیش ساخته باید به یک سری استانداردها توجه نمود و تجهیزات مناسب را درون آن به‌کار برد تا روند حمل کالا تسهیل شده و بدون هیچ گونه آسیبی به اتمام رسد.

 

اتاق حمل بار چیست؟

اتاق‌های ایزوله از جمله محفظه‌های اختصاصی حمل کالا هستند که قابلیت اتصال به انواع خودروهای حمل بار را داشته و می‌توانند از محصولات در مقابل شرایط اقلیمی محیط بیرون محافظت و در حفظ کیفیت آن‌ها به بهترین نحو عمل نمایند.
غالبا جهت جابه‌جایی کالاهایی همچون فراورده‌های لبنی و گوشتی، میوه، دارو و… که نیاز به مصرف سریع آن‌ها وجود دارد، برای ارسالشان به مقصد از اتاق حمل بار استفاده می‌شود تا در دمایی معین و بدون افت کیفیت تحویل داده شوند.

اتاق حمل بار ماموت

 

معرفی اتاق حمل بار ماموت

بهترین و با کیفیت‌ترین اتاق‌های ایزوله در کشور توسط کارخانه ماموت تولید می‌شوند که ابعاد استاندارد آن گنجایش و ظرفیت بار را بالا برده و به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در ساخت آن، از عایق بندی و استحکام بالایی در برابر عوامل محیطی مختلف برخوردار هستند.
علاوه‌بر این وزن اتاق حمل بار ماموت کاهش چشمگیری داشته که همین امر موجب کنترل آسان‌تر خودرو توسط راننده و مصرف سوخت کمتر شده است؛ به همین دلیل با تحت تاثیر قرار گرفتن مصرف سوخت، بازدهی اقتصادی این اتاقک‌های پیش ساخته نیز به حداکثر می‌رسد. از ویژگی‌های اتاق حمل بار شرکت ماموت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

اتاق حمل پانلی

از بهترین متریالی که می‌توان در ساخت اتاق حمل بار استفاده نمود، ساندویچ پانل است؛ چراکه مزایای مختلفی را برای این سازه‌ها به دنبال دارد. در حقیقت مزایای به کارگیری پنل‌های ساندویچی برخلاف سایر مصالح، تنها یک یا دو مورد نبوده و استفاده از آن‌ها می‌تواند از جهات مختلفی به نفع سازه باشد. از مهم‌ترین مزایای به کارگیری ساندویچ پنل دیواری و سقفی در اتاق حمل بار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مقاومت بالا و افزایش طول عمر اتاق ایزوله
  2. کاهش وزن کلی اتاق حمل بار
  3. سهولت حمل و نقل محفظه
  4. عایق بندی حرارتی و برودتی فضای داخلی
  5. پایداری در مقابل نفوذ آب به درون محفظه
  6. ایزوله سازی اتاق در برابر باکتری و ذرات گرد و غبار

اتاق حمل بار پانلی

 

مشخصات فنی اتاق ایزوله ماموت

شرکت ماموت جهت تولید این اتاقک‌های ایزوله از متریال ساندویچ پانل استفاده می‌کند که بنا به نوع محصول، مشخصات در نظر گرفته شده برای آن نیز متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کلی مشخصات مربوط به تولید اتاق‌های حمل بار ماموت در جدول زیر ارائه شده است:

نوع ساندویچ پنلپنل پیش‌رنگ شده با عایق پلی اورتان
ضخامت دیواره‌ها و سقف4 سانتی‌متر
درب عقبدو لنگه و هر لنگه شامل 2 یا 3 لولا
نوع پروفیل‌های داخلی و خارجیآلومینیوم
ضخامت دیوار اتاق حمل یخچالیدمای زیر صفر: 10 سانتی‌متر

دمای بالای صفر: 6 سانتی‌متر

حمل بستنی: 10 سانتی‌متر

 

کاربرد اتاق حمل بار ماموت

به جهت تفاوت کالاها با یکدیگر و شرایط متفاوت آن‌ها، انواع مختلفی از اتاق‌های حمل بار توسط تولیدکنندگان معتبری چون ماموت در مدل‌های حساس به نگهداری و حساس به حمل، ساخته و عرضه می‌شوند. با وجود اتاق‌های ایزوله اختصاصی برای کالاهای مختلف، حمل کالاها سریع و بدون آسیب انجام می‌گیرد. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین کاربری‌های اتاق حمل بار اشاره شده است:
اتاق حمل بار اثاثیه: این اتاق حمل بار یکی از مهم‌ترین تولیدات در این زمینه بوده که طراحی ویژه‌ای داشته و به منظور جابه‌جایی بارهای جعبه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتاق از لحاظ طراحی مشابه کانتینر است و در ساخت آن از استانداردهای بین‌المللی کانتینرهای دریایی بهره گرفته‌اند.
اتاق حمل جوجه: این اتاق ایزوله یکی از تولیدات مهم ماموت به شمار می‌رود که به طور اختصاصی در حوزه حمل تخم مرغ و ماکیان کاربرد دارد. در این اتاق عایق بندی، کنترل جریان هوا و پوشش ضد سایش و عایق مناسب کف در بهترین حالت اعمال می‌شوند.
اتاق ایزوله یخچالی: یکی دیگر از اتاق‌های حمل بار که نیاز به کنترل دما و ایجاد سرمایش فضای داخلی دارد، اتاق یخچالی می‌باشد. این اتاق‌ها در سه نوع دمای زیر صفر، بالای صفر و مخصوص بستنی تولید می‌شوند و قابلیت نصب بر روی تمامی خودروهای حمل بار را دارند.
اتاق حمل نوشابه: این محصول از دیگر اتاق‌های ایزوله است که کاربرد آن به طور اختصاصی، حمل بطری‌های نوشابه می‌باشد. در این محفظه‌ها سیستم‌های کنترل دما وجود داشته که برای نگهداری نوشابه‌ها در یک شرایط دمایی مناسب کاربرد دارند. علاوه‌بر این نوع قفسه‌بندی فضای داخلی نیز از بطری‌ها در مقابل ضربات وارده هنگام حمل و نقل محافظت می‌نماید.

اتاق حمل بار نوشابه

 

قیمت اتاق حمل بار ماموت

هزینه سفارش اتاق‌های حمل بار به عوامل مختلفی وابسته است که شرکت سازنده پس از در نظر گرفتن تمامی آن‌ها اقدام به اعلام قیمت به فروشنده خواهد نمود. از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر نرخ نهایی اتاق ایزوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر تمایل به سفارش این محصول دارید بهتر است ابتدا یک تولید کننده معتبر را برای این منظور انتخاب نمایید. شرکت ماموت در زمینه تولید ساندویچ پانل و سازه‌های پیش ساخته همچون اتاق‌های ایزوله سابقه درخشانی داشته و در زمره بهترین سازندگان این حوزه در دنیا شناخته می‌شود.
شما با انتخاب محصولات این مجموعه می‌توانید از کیفیت اتاق حمل بار خود اطمینان خاطر داشته باشید. بدین منظور کافی است از طریق شماره‌های درج شده در وبسایت ماموت برای ارتباط با بخش فروش اقدام نمایید.

 

اتاق تمیز یا کلین روم، فضا‌هایی هستند که امکان ورود و خروج هوا در آن‌ها به حداقل رسیده و آلاینده‌هایی مانند: گرد و غبار، میکروب‌های معلق در فضا، بخار مایعات و… در آن‌ها کاملا کنترل می‌شوند.
افرادی که به کلین روم‌ ورود و خروج دارند، ابتدا باید دوش هوا گرفته‌ و لباس مخصوص بپوشند؛ به همین خاطر باید از سقف و دیواره‌های مخصوص استفاده کرد که امکان ورود و خروج هوا به داخل اتاق به کم‌ترین مقدار ممکن برسد. مفهوم اتاق تمیز برای اولین‌بار توسط پزشکان به‌عنوان محیطی که آن‌ها می‌توانستند بدون آلودگی‌های محیط بیرون عملیات خود را انجام دهند، توسعه یافت.
فضای بهداشتی محیط داخلی به آن‌ها اجازه می‌داد تا از بیماران خود در برابر بیماری‌های منتقله از هوا یا بیماری‌های عفونی و همچنین از خاک و گرد و غباری که پزشکان، پرستاران یا سایر پرسنل می‌توانستند وارد سالن عمل کنند، محافظت نمایند.

 

انواع ساندویچ پنل کلین روم

ساندویچ پانل‌هایی که جهت به کارگیری در پوشش جداره‌های این سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل دو نوع کلی دیواری و سقفی هستند که در ادامهبه تفصیل به آن‌ها اشاره شده:

ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز

ساندویچ پانل دیواری کلین روم یک نوع از پانل‌ها است که به عنوان پوشش دیوار در کلین روم‌ها استفاده می‌شود. این پنل‌های ساندویچی از یک ساختار کامپوزیتی متشکل از دو لایه فلزی در طرفین و یک عنصر مرکزی در بخش میانی است. نوع طراحی پنل، نصب و نگهداری آن را آسان نموده و بهداشت را در محیط داخلی کلین روم کنترل می‌کند.
همچنین این محصول شرکت ماموت عایق حرارتی کارآمدی را فراهم و به حفظ سطح راحتی فضا بدون کاهش عملکرد کمک می‌کند. با پنل‌های دیواری می‌توان از هدررفت انرژی درون سازه جلوگیری نمود و هزینه‌های مصرفی مرتبط با انرژی را به طور چشمگیری کاهش داد.

ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز

 

ساندویچ پانل سقفی اتاق تمیز

امروزه در سراسر دنیا استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت اتاق‌های تمیز در پروژه‌های متعددی کاربرد یافته است. ساندویچ پانل سقفی اتاق تمیز یکی از انواع این متریال پیش ساخته بوده که جهت به کارگیری در سقف سازه اتاق تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار پنل سقفی همچون نوع دیواری از دو ورقه فلزی با یک لایه هسته فوم درونی تشکیل شده است.
ساندویچ پنل سقفی ویژگی‌های عایق صوتی عالی‌ای را ارائه می‌دهد و آن‌ها را برای استفاده در اتاق‌های تمیز ایده‌آل می‌کند. پانل‌های سقفی اتاق تمیز در دو نوع Flush System و Semi Flush System قابل سفارش و تولید است و استفاده از آن‌ها در سالن‌های اتاق تمیز و پروژه‌های بهسازی و نوسازی توصیه می‌گردد.

 

طراحی و ساخت اتاق تمیز

ساخت اتاق تمیز معمولاً در دو مرحله کلی اجرا می‌شود:

در مرحله ساخت کلین روم، ابتدا برای اجرای دیواره‌ها و سقف اقدام می‌شود و پس از آن پنجره‌ها و چهارچوب درب‌ها در محل خود قرار می‌گیرند. در مرحله بعد حفره‌هایی که جهت نصب چراغ‌ها و جای فیلتر باکس‌ها و دریچه‌های هوا تعبیه شده جای‌گذاری می‌شوند.
مرحله تمیزکاری نیز بعد از نصب کلیه قطعات، مکانیکال و کف‌سازی اجرا می‌گردد؛ بدین منظور در مراحل تمیزکاری تمام درب‌ها در محل خود قرار گرفته و نصب می‌شوند و در نهایت نیز تمامی درزها سیلیکون کاری می‌شوند.

 

مشخصات فنی اتاق تمیز ماموت

مشخصات فنی ساندویچ پانل
عرض مفید1030 میلی‌متر
طولاز 2 تا 13.60 متر
دانسیته و نوع فومپلی یورتان، 2±40
ضخامت ورق0.7 میلی‌متر
نوع ورقآلوزینک
کلاس ضدحریقB2 ،B3

 

تجهیزات اتاق تمیز

در اتاق‌های تمیز نیاز به یک سری تجهیزات است که تحت عنوان اصلی‌ترین ملزومات در آن‌ها شناخته می‌شوند. برخی از پرکاربردترین تجهیزات کلین روم عبارت است از:

  1. هود لامینار: یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد نیاز این اتاق است که با استفاده از استیل‌های ضد زنگ و بدون هیچ گونه درز و شکافی طراحی شده که مسئولیت محافظت و نگهداری مواد داخل هود را بر عهده دارد. در نتیجه قارچ‌ها و میکروب‌ها نمی‌توانند به این محفظه‌ها وارد شوند و نمونه‌های داخل این هود عاری از هر نوع آلودگی نگهداری می‌شوند.
  2. سد هوایی: برای اتاق تمیز تجهیزاتی به نام سد هوایی در نظر گرفته می‌شود که از ورود هوای آلوده به داخل اتاق جلوگیری می‌نماید و در نتیجه محیط داخل به صورت استریل باقی خواهد ماند. این ایر لاک‌ها بیشتر در بیمارستان‌ها استفاده مورد قرار می‌گیرند. این درب‌ها عمدتا از داخل باز شده و مجهز به قفل‌هایی از داخل هستند تا افراد از محیط خارجی نتوانند به این اتاق دسترسی داشته باشند.
  3. پس باکس: یکی دیگر از تجهیزات کاربردی که در داخل اتاق تمیز به کار می‌رود، پس باکس است. این باکس‌های مخصوص از استیل ضد زنگ ساخته شده و دارای دو درب می‌باشند. همچنین لامپ‌های تجهیز شده به اشعه ماورابنفش برای این باکس‌ها به کار رفته که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن میکروب‌ها را از بین ببرند. این وسیله بیشتر برای مواقعی استفاده می‌شود که اگر در طول مسیر آلودگی هم وجود داشت این آلودگی هوا به محیط ایزوله اتاق تمیز وارد نگردد.
  4. دستگاه دی پی اس: این نوع دستگاه‌ها در دو سمت فیلترهای هپا نصب می‌شوند و زمانی که فیلترها پر می‌شوند از طریق هشدارهایی این سیستم شما متوجه خواهید شد بایستی فیلترهای دستگاه را عوض نمایید. همچنین زمانی که اختلاف فشار در هر دو سمت فیلترها بیش از حد باشد، یکی از نشانه هایی است که شما باید فیلترها را تعویض نمایید.
  5. سیستم اینترلاک: نوعی سیستم مخصوص که بر روی درب‌های این اتاق نصب شده و جهت تردد افراد و وسایل مخصوص به اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت این سیستم‌ها از استیل‌های ضد زنگ استفاده می‌گردد که از زنگ زدکی در طولانی مدت جلوگیری و فرایند تمیز کردن آن را آسان‌تر نماید. این نوع تجهیزات مجهز به قفل مگنت، تابلو کنترل و شاسی اعلام وضعیت می‌باشد که در صورت باز ماندن درب‌های این اتاق به افراد هشدار می‌دهد.
  6. دوش هوا: دوش هوا یکی از تجهیزات کاربردی است که برای اتاق‌های تمیز تعبیه شده تا هوا را با فشار بسیار زیاد از لباس‌های کارکنان اتاق تمیز عبور می‌دهد. چنان‌چه ذرات و یا آلودگی به لباس‌هایشان چسبیده باشد، آن‌ها را جدا کرده و از نفوذ مواد آلوده به داخل اتاق جلوگیری خواهد کرد.

تجهیزات اتاق تمیز

 

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز

کلین روم به طور گسترده جهت تولید محصولات در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنایع زیر اشاره نمود:

اتاق تمیز

 

قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز ماموت

قیمت ساندویچ پانل‌ اتاق تمیز ماموت با توجه به عوامل مختلفی از جمله ابعاد پروژه، ضخامت پانل اتاق تمیز، تجهیزات درون آن، نوسانات بازار و… تعیین می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شماره‌های تماس قرار گرفته در وبسایت مجموعه، جهت برقراری ارتباط با کارشناسان اقدام کرده و هزینه نهایی محصول سفارشی خود را جویا شوید.

برای نصب ساندویچ پانل‌ نیاز به یک سری زیرسازی جهت اجرای اصولی پانل‌ها وجود دارد. در حقیقت استفاده از پروفیل برای نصب پنل‌های ساندویچی موجب افزایش ضخامت مصالح و مقاومت آن‌ها خواهد شد. البته به کارگیری پروفیل می‌تواند در افزایش تعادل و استحکام سازه نیز کمک شایانی نماید.

 

پروفیل ساندویچ پانل چیست؟

همانند هر مصالح دیگری در حوزه ساختمان که پیش از اجرا نیاز به زیرسازی و فونداسیون مخصوصی دارند، ساندویچ پانل‌ها نیز نیازمند یک سری زیرسازی هستند که از طریق آن می‌توان جهت اجرای این مصالح پیش ساخته اقدام کرد. اگر از پروفیل به درستی استفاده شود می‌توان مقاومت پنل‌ها را افزایش داد و تعادل سازه را حفظ نمود.
پروفیل ساندویچ پانل شرکت ماموت انواع مختلفی داشته که حسب نیاز پروژه یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از به کار بردن پروفیل ساندویچ پانل دیواری و سقفی نیاز است تا به یک سری نکات پیرامون آن دقت شود که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

 

انواع پروفیل ساندویچ پانل

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، پروفیل‌های ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس شکل ظاهری و جنس به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. برای مثال پروفیل‌ها از نظر نورد به سه دسته سرد، گرم و مرکب تقسیم می‌شوند و نوع دیگر دسته بندی نیز مرتبط با شکل ظاهری و جنس آن‌ها می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است:

 

انواع پروفیل ساندویچ پنل از نظر جنس

پروفیل ساندویچ پانل‌ها از لحاظ جنس به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

پروفیل آلومینیوم

 

انواع پروفیل ساندویچ پانل از لحاظ شکل ظاهری

با توجه به نوع ساندویچ پانل و محل نصب آن، پروفیل مورد نظر از نظر شکل ظاهری انتخاب خواهد شد. در جدول زیر با انواع پروفیل‌های این مصالح پیش ساخته از نظر شکل ظاهری آشنا خواهید شد:

انواع پروفیلتوضیحات
پروفیل Zاین پروفیل که تحت عنوان پرلین Z نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع پروفیل‌ ساختمانی است که در شرکت ماموت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل به دلیل استحکام بالایی که دارد می‌تواند مقاومت مصالح را نیز به شکل قابل چشمگیری افزایش دهد.
پروفیل قوطییکی دیگر از مقاطع فولادی که به شکل باکس می‌باشد، پروفیل قوطی نام دارد. این پروفیل در ابعاد مختلفی عرضه می‌شود که اندازه آن با توجه به نیاز پروژه خواهد بود.
پروفیل F شکلاین پروفیل از طریق روش نورد سرد تولید و به عنوان یکی از اجزای اصلی در زیرسازی سقف‌های کاذب به شمار می‌رود. ظاهر این پروفیل شبیه به حرف انگلیسی f بوده و نقش پایه را به عهده دارد.
پروفیل Vاین پروفیل‌ها که ظاهری مشابه با حرف V انگلیسی دارند، برای پر کردن درز ایجاد شده بر اثر تغییرات آب و هوایی میان ساندویچ پانل و ریزش سیمان، کاربرد دارند و در حقیقت با استفاده از آن‌ها می‌توان این درز  را به آسانی پر کرد.
پروفیل Hساختار هندسی بسیار خوب این پروفیل موجب مقاومت بسیار بالایی آن در مقابل فشار و تحمل بار شده است. کاربرد این پروفیل بیشتر در پل‌ها و صنایع ریلی، سیستم‌های سردخانه، صنایع الکترونیک و… می‌باشد.
پروفیل Uیکی دیگر از پروفیل‌های ساندویچ پنل که به انواع مختلف از جنبه وزن و ظاهر تقسیم می‌شوند، پروفیل‌های u شکل هستند. پروفیل ناودانی در صنعت ساختمان کاربر زیادی دارد که از یک قسمت افقی به نام جان و دو بخش عمودی به نام بال تشکیل شده است.

 

مزایای استفاده از پروفیل برای زیرسازی پنل ساندویچی

اگر در یک پروژه استفاده از پروفیل در ساندویچ پانل سقفی و دیواری نیاز باشد، ابتدا نوع پروفیل مشخص خواهد شد و سپس تیم نصاب مجرب از پروفیل انتخابی جهت اجرا استفاده می‌کند. پروفیل‌های موردنظر در این مصالح پیش ساخته با توجه به نیازهای حرارتی و مکانیکی انتخاب می‌شوند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند. مزایای استفاده از پروفیل برای زیرسازی محدود به یک دو عامل نبوده و از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود:

استفاده از پروفیل در زیرسازی ساندویچ پانل

 

قیمت پروفیل ساندویچ پانل ماموت

هزینه مربوط به پروفیل ساندویچ پانل به عوامل مختلفی همچون مواد اولیه، تیراژ تولید، مقاومت مکانیکی، نوع و شکل پروفیل، مقاومت حرارتی، نوسان نرخ ارز در بازار و… بستگی دارد. مشاوران بخش فروش ماموت پس از در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای موثر بر قیمت پروفیل ساندویچ پانل، برای اعلام نرخ نهایی سفارش شما اقدام خواهند کرد.
بدین منظور می‌توانید با شماره‌های درج شده در وبسایت این شرکت تماس حاصل فرمایید تا پس از ارتباط با کارشناسان، راهنمایی‌های لازم را در خصوص پروفیل مناسب با پانل ساندویچی خود دریافت نمایید.

امروزه از مصالح و متریال مختلفی در حوزه ساخت و ساز و برای تولید محصولات متعدد استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. ورق پلی کربنات یکی از این متریال‌ها بوده که به جای شیشه در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقاله پیش رو قصد داریم به بررسی این ورق و کاربرد آن در صنایع و محصولات گوناگون بپردازیم.

پلی کربنات چیست؟ معرفی ورق پلی کربنات

پلی کربنات (Polycarbonate) از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک بوده که در زمینه‌های متعدد همچون قالب گیری و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. ورق‌های پلی کربنات که کشف آن‌ها به سال 1953 برمی‌گردد، برای اولین بار در سال 1986 تولید و به بازار عرضه شدند.
تنوع در ساختار این ورق‌ها موجب شده تا بتوان از آن‌ها در مصالح مختلف یا بر روی هر سازه‌ای استفاده نمود؛ به همین دلیل کاربردشان نیز در صنایع مختلفی می‌باشد. غالبا بر روی سطح این ورق‌ها یک لایه ضد UV قرار می‌گیرد تا در برابر نور خورشید بتوان از آن‌ها محافظت نمود. این ورق‌ها با توجه به نوع کاربری خود متفاوت بوده و شامل انواع مختلفی می‌شوند؛ به طوری که هر کدام از آن‌ها کارایی‌های گوناگونی را شامل می‌شوند.
یکی از دلایل کاربرد بالای این مصالح در صنعت ساختمان، مقاومت زیادی است که آن‌ها در برابر عواملی همچون طوفان، تگرگ، زلزله و… از خود نشان می‌دهند. سبک وزن بودن ورق پلی کربنات موجب شده تا از آن در سقف‌های کاذب، دیوار و سقف سازه‌ها، ساندویچ پانل پلی کربنات و… استفاده نمود.

انواع ورق پلی کربنات

به طور کلی ورق‌های پلی کربنات به چند نوع کلی تقسیم می‌شوند:

هر دو نوع ورق گفته شده کاربردهای گوناگونی در حوزه‌های مختلف دارند؛ به طوری که از ورق‌های پلی کربنات نوع تخت جهت پوشش سقف سازه‌هایی همچون برج‌ها، عابربانک‌ها، گلخانه‌ها، پله‌های برقی و… استفاده می‌شود و تحت عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه در قطار و هواپیما نیز شناخته می‌شود.
از ویژگی‌های این ورق‌ها می‌توان به قابلیت‌هایی مثل فرزکاری، جوشکاری، فرم دهی، اره‌کاری، سوراخ‌کاری و… نیز اشاره نمود. ورق‌های دوجداره یا چند جداره نیز به دلیل ارائه ویژگی‌های مختلف همچون استحکام زیاد، مقاومت در مقابل آب و آتش، شفافیت، انعطاف پذیری و… کاربردهای متفاوتی دارند. برخی از کاربردهای مربوط به این ورق‌ها شامل عایق بندی استادیوم‌ها، منازل مسکونی، فرودگاه‌ها و سازه‌های تجاری می‌شود.

انواع ورق پلی کربنات

سقف پلی کربنات

در گذشته به جای پلی کربنات از شیشه استفاده می‌شد که علاوه‌بر مقاومت کمتر، در برابر آتش و ضربه نیز پایداری مناسبی ارائه نمی‌داد. امروزه از سقف پلی کربنات در کاربری‌های گوناگونی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات ورق پلی کربنات

برخی از مشخصات مربوط به این ورق‌ها در جدول زیر ارائه شده است:

ابعادورق دو جدارهورق چند جدارهورق ساده
حداکثر عرض2100 میلی‌متر2100 میلی‌متر2050 میلی‌متر
ضخامت4 تا 6 میلی‌متر

و 8 تا 10 میلی‌متر

16 میلی‌متر2 تا 12 میلی‌متر
طولمطابق با نیاز مشتری

ویژگی‌های ورق پلی کربنات

ورق‌های پلی کربنات همچون سایر مصالح ساختمانی دارای مزایای منحصر به فرد مختلفی هستند که موجب شده در حوزه ساختمان و سایر صنایع کاربردهای گوناگونی داشته باشند. از مزایای مربوط به این مصالح می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رنگ بندی ورق پلی کربنات

 

معایب ورق‌های پلی کربنات

هر متریالی علاوه‌بر ارائه مزایای مختلف، شامل برخی معایب نیز می‌شود که پیش از استفاده از آن در یک سازه یا محصول باید دید می‌توان از آن‌ها چشم پوشی نمود یا خیر؟ از معایب مربوط به ورق‌های پلی کربنات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کاربرد ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات نوعی ورق مخصوص است که در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی کاربرد گسترده‌ای داشته؛ چراکه در زیباسازی محیط نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این ورق‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در تابستان وقتی نور خورشید به صورت کاملا عمود بر آن‌ها می‌تابد، آفتاب را انعکاس داده و این امر مانع از گرمایش بیش از اندازه محیط زیر آن‌ها می‌گردد.
با عوض شدن فصل و تغییر زاویه تابش نور در نیمه دوم سال که خورشید کاملا مایل می‌تابد، بیش‌ترین گذر نور از سطح فوقانی به فضای داخل امکان پذیر می شود. ورق‌های پلی کربنات همچنین برای ساخت ساندویچ پانل سقفی و دیواری نیز به کار می‌روند. به طور کلی اصلی‌ترین کاربردهای این ورق را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

کاربرد ورق پلی کربنات

 

ورق پلی کربنات دست دوم

ورق‌های پلی کربنات را می‌توان به صورت دست دوم نیز تهیه نمود که در این صورت نیاز است یک سری نکات رعایت گردد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

 

قیمت روز ورق  پلی کربنات

قیمت این محصول چندان تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار نگرفته و دچار تغییرات شدیدی نشده است. قبل از اینکه نسبت به خرید ورق پلی کربنات اقدام نمایید پیشنهاد می‌کنیم که برندی معروف و شرکتی معتبر را انتخاب کنید.
در صورتی که قصد دارید در مورد ورق و ساندویچ پانل پلی کربنات، ویژگی‌ها و کاربرد این محصول آشنایی بیشتری به دست آورید، می‌توانید از شماره تماس‌های درج شده در وبسایت ماموت استفاده نموده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

 

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ساخت سوله، استفاده از تیرورق می‌باشد. سوله‌های تیر ورقی معمولا دارای وزن بالایی هستند؛ چراکه فولاد به کاررفته در آن از جمله مصالح سنگین وزن در حوزه ساخت و ساز به شمار می‌رود. در مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی سوله تیرورق در کنار مزایا و معایبی که ارائه می‌دهد بپردازیم.

 

معرفی سوله تیرورق

سوله‌ها تحت عنوان بهترین سازه‌های امروزی هستند که در حوزه‌های صنعت و تجارت نقش به سزایی دارند. کاربرد سوله در موارد گوناگون از انبار تا آشیانه هواپیما بوده، و این تنوع در کاربری سبب شده تا امروزه در سراسر دنیا در صنایع و پروژه‌های متعددی مورد استفاده قرار گیرند. سوله‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها جهت کاربری خاصی به کار می‌روند و سوله تیرورقی نیز یکی از این سازه‌ها بوده که در ساخت آن از فولاد مستحکم استفاده می‌شود.
سوله تیرورقی در حقیقت از اتصال ورق‌های فولاد سیاه رنگ در ابعاد موردنظر پروژه تولید می‌گردد. طراحی ساخت این مدل سوله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل اولین مرحله در تولید آن، در نظر گرفتن فضا و اندازه‌های دقیق خواهد بود تا یک طراحی درست به دست آید.

سوله تیرورقی

 

اجزای تشکیل دهنده سوله تیرورقی

این سازه‌ها از اجزای مختلفی ساخته می‌شوند که تعداد زیادی از آن‌ها در تمامی سوله‌ها مشترک است و تحت عنوان اجزای اصلی به‌شمار می‌روند. برای ساخت سوله تیرورق نیاز به دقت بالا و تلرانس پایین بوده تا خروجی نهایی ضریب اطمینان بالایی داشته باشد. در خصوص سوله تیرورقی در جدول زیر به برخی از مهم‌ترین اجزایی که برای ساخت آن به کار می‌روند و نیاز به دقت بسیار زیاد در اجرای آن‌ها می‌باشد اشاره شده است:

اجزای سوله تیرورقیتوضیحات
ستونستون‌ها تحت عنوان اصلی‌ترین اجزا در اسکلت سازه هستند که اجرای آن‌ها درست پس از فونداسیون می‌باشد.
رفترالمان‌هایی که به شکل هشتی در سقف سوله به کار می‌روند را رفتر می‌گویند که جهت انتقال بار از سقف به ستون تعبیه می‌شود.
استراتاز اجزای افقی هستند که در طول سوله نصب می‌شوند و وظیفه آن‌ها اتصال دو قاب متوالی در چند نقطه به صورت متقارن به یکدیگر است.
لاپهلاپه یا پرلین به عنوان اتصالات فرعی سوله هستند که استحکامات مربوط به سقف سوله را تامین می‌کنند.
مهاربندهامهاربند به منظور حمایت از اسکلت سوله به کار می‌رود و شامل انواع مختلفی همچون بادبند، سینه بند، سگراد، وال پست و… می‌شود.

 

مزایای سوله تیرورقی

استفاده از سوله‌های تیرورقی شامل مزایای مختلفی می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  1. جابه‌جایی آسان: اجزای مربوط به سوله تیرورقی توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند؛ به همین دلیل حمل و نقل قطعات آن نیز امکان پذیر خواهد بود.
  2. استفاده از جرثقیل: در این سوله‌ها می‌توان از جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای استفاده نمود که این ویژگی در پروژه‌های مختلفی برای کارفرما اهمیت دارد.
  3. افزودن طبقه: امکان افزودن طبقات بیشتر در این سازه‌ها وجود داشته و این ویژگی برای برخی از کارفرمایان و کاربری‌ها مهم تلقی می‌شود.
  4. دوام بالای سوله: به دلیل استفاده از فولاد در سوله تیر ورق، دوام و استحکام آن‌ها تا چندین دهه تضمین شده است.

مزایای سوله تیرورقی

 

معایب سوله‌های تیرورق

سوله‌های تیرورقی علاوه‌بر مزایایی که دارند شامل یک سری معایب نیز می‌شوند. باید دید می‌توان از این معایب چشم پوشی کرد تا برای استفاده آن در پروژه اقدام نمود یا خیر؟ برخی از مهم‌ترین معایب سوله تیرورقی به شرح زیر است:

  1. وزن بالای سوله: مهم‌ترین ایرادی که به این سازه وارد است، وزن بالای آن می‌باشد که دلیل آن استفاده از فولاد در مراحل ساخت است. وزن از مهم‌ترین مواردی است که امروزه مورد توجه عده زیادی از فعالین حوزه ساخت و ساز قرار گرفته؛ به همین دلیل ترجیح بر این است که سوله‌های خرپا جایگزین این سوله‌ها شوند.
  2. هزینه بالا: هرچه استفاده از فولاد در ساخت سوله بیشتر باشد، هزینه‌ی نهایی مربوط به مصالح نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. سوله‌های تیرورق از فولاد ساخته شده‌اند و هزینه اجرایی کردن آن‌ها نیز بسیار بالا می‌باشد؛ لذا در پروژه‌های مختلف تلاش بر این است تا جایی که امکان دارد سوله خرپا جایگزین نوع تیرورق شود.
  3. محدودیت در ابعاد دهانه: یکی از ایراداتی که استفاده از این سوله‌ها دارد، محدودیت در ابعاد دهانه آن‌ها می‌باشد؛ به طوری که حداکثر دهانه این سوله‌ها تا 60 متر بدون ستون میانی می‌باشد. در این حالت سازه بسیار سنگین و البته گران تمام می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند در مواردی که نیاز به ابعاد بالا در دهانه می‌باشد از سوله خرپا و سبک استفاده شود.

 

بهترین ابعاد و مناسب‌ترین روش ساخت سوله تیرورق

بسیاری از کارفرمایان به مسئله ابعاد توجه کافی ندارند و استانداردهای لازم را برای ساخت سوله رعایت نمی‌کنند؛ در نتیجه احتمال اینکه در مدت کوتاهی سازه دچار آسیب شود بسیار زیاد است. بدین منظور بهتر است قبل از سفارش سوله، ابعاد درست سازه و مناسب‌ترین روش ساخت، مطابق با کاربری در نظر گرفته شود.
انتخاب یک شرکت مناسب که با محاسبات و آیین نامه‌های نظام مهندسی آشنایی کامل داشته باشد، از الزامات مربوط به ابتدای پروژه بوده که نیاز است توجه ویژه‌ای به آن گردد؛ با اینکار می‌توان هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز سوله را به شکل قابل توجهی کاهش داد. همچنین یکی دیگر از مزایای شرکت باتجربه، بهره‌مندی از یک سازه با دوام و ایمن می‌باشد.

 

تفاوت سوله تیرورق با سوله خرپا

سوله‌های تیرورقی و خرپا امروزه در پروژه‌های متعددی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوله‌ها دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:
شکل ظاهری: این سوله‌ها از نظر شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت بوده و معمولا اشکال هندسی به کار رفته در ساخت خرپاها زیباتر از نوع تیرورقی است. در حقیقت انعطاف‌پذیری بیشتر سوله خرپایی سبب شده تا خصوصا در بخش سقف بتوان اشکال هندسی مختلفی را مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که سوله تیرورقی را می‌توان تنها به دو شکل قوسی یا شیب‌دار ساخت.
کاربرد: از دیگر تفاوت‌های این دو سوله کاربرد آن‌ها می‌باشد. از سوله‌های خرپا در ورزشگاه‌ها، سازه‌های صنعتی، سردخانه‌ها، انبارها و… استفاده می‌شود و کاربرد سوله‌های تیرورقی در مرغداری، کشاورزی و… است. البته باید عنوان کرد که به دلیل هزینه بالای ساخت سوله تیرورق معمولا ترجیح به استفاده از خرپاها می‌باشد.
اندازه دهانه سوله‌ها: از بارزترین تفاوت‌های مربوط به این دو سوله، ابعاد دهانه آن‌ها می‌باشد. اگر نیاز به دهانه بزرگ در یک پروژه باشد، اولین انتخاب سوله خرپا خواهد بود؛ چراکه امکان استفاده از دهانه‌های بزرگ در سوله تیرورقی وجود ندارد.
پوشش سقف: پوشش سقف سوله‌ی خرپا به دو شکل نورگیر و پوشانه‌های مسدودکننده نور بوده و سقف سازه‌های تیرورق نیز از ورق گالوانیزه یا ساندویچ پانل است.
وزن: از آنجا که در ساخت سوله تیرورق از فولاد استفاده می‌شود، وزن این سازه‌ها بسیار بالا بوده و هزینه نهایی آن‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. این در حالی است که سوله خرپا علاوه‌بر سبک وزن بودن، هزینه کمتری را نیز برای پروژه به همراه خواهد داشت.

تفاوت سوله تیرورقی و خرپا

 

قیمت سوله تیرورق و عوامل موثر بر آن

اگر تمایل دارید از سوله تیرورقی در پروژه مد نظرتان استفاده کنید بهتر است ابتدا شرکت سازنده را انتخاب و سپس جهت دریافت قیمت نهایی اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی در تعیین هزینه کلی سوله تیرورقی دخیل هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

تولیدکننده پس از در نظر گرفتن عوامل گفته شده در کنار سایر مواردی که بررسی آن‌ها بر قیمت نهایی تاثیر دارد، قیمت تمام شده سوله تیر ورق را اعلام خواهد کرد.

 

در دنیای امروز خرید به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و نوع اعتباری آن یکی از رایج‌ترین‌ها است. در خرید اعتباری علاوه‌بر منافع فروشنده، خریدار نیز منفعت خواهد داشت؛ درواقع خریدار می‌تواند مشکل مربوط به نقدینگی خود را با خرید اعتباری حل نموده و اطمینان دارد که به موقع مبلغ خود را دریافت می‌کند. در این مقاله قصد داریم به روش‌های مختلف مربوط به خرید قسطی ساندویچ پانل بپردازیم.

خرید اعتباری از شرکت ماموت

این روش پرداخت در صنایع مختلفی همچون ساخت و ساز، حمل و نقل و لجستیک و سایر حوزه‌ها کاربرد دارد. درواقع کنترل بودجه و مدیریت هزینه‌ها در خرید محصولاتی مثل ساندویچ پانل و سازه‌های پیش ساخته همچون کانکس، کانتینر، اتاق ایزوله و… نقش مهمی ایفا می‌کند.
با روش خرید قسطی ساندویچ پانل، فعالین حوزه ساختمان و صاحبان صنایع مختلف می‌توانند تولیدات شرکت ماموت را به شکل اعتباری دریافت نمایند. این مجموعه به موجب آسایش بیشتر مشتریان و همچنین آسان نمودن شرایط خرید اعتباری، چهار مدل کلی را برای این منظور در نظر گرفته است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

ساندویچ پانل اقساطی

اعتبار اسنادی (Letter of Credit)

خرید به شکل اعتبار اسنادی (LC) یکی از روش‌های قابل اعتماد برای مشتریان است که درواقع تعهدی از جانب موسسات مالی در جهت پرداخت پول بوده و عمدتا در تجارت کاربرد دارند. اعتبار اسنادی باعث می‌شود تا میان خریدار و فروشنده یک اطمینان از بابت انجام تعهدات هر کدام از طرفین در معامله صورت پذیرد.
ریسک معاملات در این اسناد باتوجه به مسائلی که در تجارت داخلی و بین المللی همچون مسافت طولانی، قوانین مربوط به مناطق، عدم شناخت طرفین قرارداد و… وجود دارد، به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر خریدار نتواند از عهده تعهدات مالی خود برآید، بانک موظف به پرداخت مبلغ مورد نظر خواهد بود.
خرید ساندویچ پانل از طریق Letter of Credit به دو صورت 3 ماهه یا 6 ماهه امکان پذیر می‌باشد. فرایند کلی خرید این متریال پیش ساخته در LC شامل چند مرحله می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره شده:

  1. ابتدا مشتری درخواست خرید خود را به شرکت ارائه می‌دهد. برای این مرحله نیاز است تا وی ابعاد درخواستی پانل ساندویچی به همراه نام بانک، نام شعبه و کد شعبه را برای شرکت ماموت مشخص کند. لازم به ذکر است اگر خریدار به جای شخص یک شرکت باشد، اطلاعات مربوط به شرکت خریدار نیز در همین مرحله باید ارائه شود.
  2. در مرحله دوم شرکت ماموت پیش فاکتور Letter of Credit را با توجه به اطلاعات ارائه شده درباره خریدار صادر می‌کند. در پایان این مرحله فایلی که حاوی تمامی اطلاعات مربوط به زمان بندی‌ها، مفاد توافق و… می‌شود، به خریدار تحویل داده می‌شود.
  3. پس از انجام مراحل گفته شده نیاز به تحویل پیش فاکتور به بانک خواهد رسید تا برای گشایش LC اقدام شود. نسخه اصلی LC توسط مشتری به شرکت ماموت تحویل داده می‌شود تا اسناد نهایی مربوط به قرارداد تنظیم گردد. قسمتی از مبلغ کلی (که معمولا در حدود 30 الی 40 درصد در قرارداد سه ماهه و 40 الی 50 درصد در قرارداد شش ماهه می‌باشد،) باید در همین مرحله به صورت نقد به حساب شرکت واریز شود.
  4. پس از مدت زمانی تقریبا 20 روزه، ساندویچ پنل‌های سفارش داده شده حاضر می‌شوند و شرایط تحویل آن‌ها به مشتری فراهم می‌گردد. قسمت دوم مبلغ قرارداد باید در این زمان به حساب شرکت واریز شود؛ اگر در زمان معین شده واریزی انجام نگیرد، مشتری باید جریمه دیرکرد را نیز به همراه مابقی مبلغ قرارداد پرداخت نماید.

ضمانت‌نامه بانکی (Bank Guarantee)

خرید به شکل ضمانت‌نامه بانکی یکی دیگر از روش‌های خرید اقساطی است. ضمانت نامه تضمین می‌کند که تعهدات ذکر شده در مفاد آن توسط خریدار و فروشنده انجام می‌گیرد. خرید با این شیوه در صحنه تجارت خارجی انواع مختلفی داشته و هر کدام در موارد مخصوص به خود کاربرد دارند.
ضمانت‌نامه توسط بانک صادر می‌شود؛ همین امر یک مثلث میان بانک، ذی‌نفع و متقاضی ایجاد می‌کند. بانک پس از بررسی‌های لازم و اعتبارسنجی مشتری اقدام به صدور ضمانت‌نامه می‌کند و این سند شامل ویژگی‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده:

چک‌های معتبر

چک یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های خرید اعتباری در کشور است که علاوه‌بر سرعت بالای خود، قابلیت اعتماد به آن نیز بالا می‌باشد. درواقع چک سندی تضمین کننده مبنی بر پرداخت کامل مبلغ قرارداد در زمان تعیین شده است. در شرکت ماموت این روش قابل استفاده بوده و برای این منظور متقاضی ابتدا اقدام به ثبت درخواست نموده و شرکت تصمیم به قبول آن خواهد گرفت.
این مجموعه پس از سه روز کاری نتیجه اعتبارسنجی درخواست ارائه شده توسط مشتری را اعلام می‌کند. در صورتی که یکی از شرایط زیر وجود داشته باشد درخواست چک مشتری با موفقیت شرکت مواجه نخواهد شد:

تسهیلات بانکی (Banking Facilities)

این مورد زمانی کاربرد دارد که فرد حقیقی یا یک شرکت جهت تامین نقدینگی خود با مشکل مواجه شود؛ تسهیلات بانکی کمک می‌کند تا خرید متریال یا اقلام مورد نیاز به آسانی انجام گیرد. معمولا هر بانک شرایط مختص به خود را داشته و قوانین وضع شده در هر یک از آن‌ها متفاوت است. اعطای تسهیلات بانکی علاوه‌بر رونق اقتصادی، موجب کسب درآمد برای خود بانک نیز خواهد شد.
همچنین باید عنوان کرد شرایط تسهیلات برای اشخاص حقیقی یا حقوقی با شرکت‌ها متفاوت است. مدارکی که یک شرکت برای دریافت تسهیلات بانکی باید ارائه دهد با مدارک مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی متفاوت می‌باشد.

نحوه اطلاع از شرایط مربوط به ساندویچ پانل اقساطی

باتوجه به مطالب عنوان شده شما می‌توانید جهت خرید قسطی ساندویچ پانل، یکی از روش‌های خرید اعتباری شرکت ماموت را انتخاب کرده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه برخوردار شوید:
021-88109048
021-88109053

کانکس‌ها بناهایی قابل حمل و از پیش ساخته شده هستند که کاربرد آن‌ها در دنیای امروز افزایش چشمگیری یافته است. این سازه‌ها در محل‌هایی که نمی‌توان یک ساختمان سنتی را احداث نمود و همزمان نیاز به جابجایی نیز وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در گذر زمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش به کارگیری فناوری‌های نوین، طراحی و موارد استفاده از این سازه‌های پیش ساخته نیز دچار تحول بزرگی شد؛ به طوری که امروزه در کاربری‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده می‌شود و کانکس امدادی یکی از این کاربری‌ها بوده که به منظور کمک رسانی به افراد کاربرد دارد.

 

معرفی کانکس امدادی

کانکس امدادی یکی از انواع کانکس است که با هدف امدادرسانی به افراد در بین جاده‌ها و بزرگراه‌ها به افراد و خودروهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع نوع ساخت این سازه از سایر کانکس‌ها مجزا نبوده؛ ولی امکانات درونی و تجهیزاتشان با یکدیگر متفاوت است. این کانکس‌ها هم به صورت ثابت کاربرد دارند و هم به شکل چرخ‌دار برای مواقعی که نیاز به جابجایی باشد.
موارد مصرف این کیوسک‌ها علاوه‌بر امدادرسانی پزشکی، جهت مشاوره، اهدای خون و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانکس امدادی همچنین باید محلی برای استراحت تکنیسن‌ها و قرار دادن تجهیزات نیز داشته باشد.

کانکس امدادی

کانکس امدادی ساندویچ پانلی

یکی از بهترین مصالحی که جهت ساخت این کانکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساندویچ پانل است. این متریال پیش ساخته به دلیل ارائه ویژگی‌های متعدد مورد توجه تولیدکنندگان مختلفی واقع شده و در کاربری‌های متعددی همچون امدادرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پنل ساندویچی می‌تواند علاوه‌بر افزایش دوام سازه، موجب عایق بندی درست فضای داخلی اتاقک شده و با ذخیره انرژی هزینه‌های مربوط به سرمایش و گرمایش را کاهش دهد. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ساندویچ پنل دیواری و سقفی در ساخت کانکس عبارت است از:

 

مشخصات فنی کانکس امدادی

باتوجه‌به اینکه مصالح به کاررفته در ساخت این کانکس‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، مشخصات فنی مربوط به آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. اگر از ساندویچ پانل در پوشش این سازه‌ها استفاده شود، می‌توان با انتخاب فوم پلی اورتان برای عنصر میانی و ورق آلوزینک در لایه‌های جانبی، بازدهی کانکس را افزایش داد. برخی از مشخصات مربوط به کانکس امدادی در جدول زیر ارائه شده:

اسکلتپروفیل‌های سنگین
پوشش داخلیUPVC یا پانل آلومینیوم
شاسیتیرآهن
فوم عایق پنلپلی اورتان، پلی استایرن یا پشم سنگ
ورق پانلورق گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم
پوشش کفجنس چوبی یا ورق UPVC
وزندر حدود 700 کیلوگرم
درب و پنجرهآلومینیوم

تجهیزات کانکس امدادی

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، این کانکس‌ها دارای تجهیزات و امکاناتی متفاوت از سایر کانکس‌ها هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

انواع کانکس امدادی

کانکس‌های حوزه درمان همگی به یک منظور تعبیه شده‌اند و هدفی معین را دنبال می‌کنند؛ ولی با این وجود کانکس امدادی دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه به آن‌‌ها اشاره شده:

کانکس امداد

قیمت کانکس امدادی

این نوع از کانکس‌ها بسته به نوع کاربری، ابعاد و متریال درخواستی و تجهیزات خاص، طراحی و تولید می‌شوند؛ لذا نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این سازه تعیین نمود. علاقه‌مندان جهت اطلاع یافتن از قیمت کانکس امدادی و انواع دیگر کانکس مانند کانکس تاشو، کانکس دوطبقه و… می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با بخش فروش در ارتباط بوده و از کارشناسان با تجربه ما در این زمینه کمک بگیرید.

در دنیای امروز گستردگی استفاده از ساندویچ پانل‌ها به سبب مزایای متعددی که برای سازه به دنبال دارند افزایش چشمگیری یافته است. پذیرش گسترده فناوری پانل ساندویچی توسط صنایع را می‌توان به توانایی آن در رسیدگی به نگرانی‌های کلیدی مانند کاهش وزن، کارایی انرژی و انعطاف پذیری ساختار نسبت داد. این مزایا آن را به یک انتخاب قانع کننده برای کاربردهای صنعتی مختلف تبدیل می‌کند که در آن عملکرد و طول عمر در اولویت هستند.
سازندگان باتوجه‌به کاربری پروژه از این متریال پیش ساخته جهت پوشش جداره‌های داخلی و خارجی سازه بهره می‌برند تا بازدهی و دوام آن‌‌ها افزایش یابد. ساندویچ پنل xps یکی از این مصالح پیش ساخته بوده که از خانواده پلی استایرن می‌باشد و به سبب ارائه مزایای متعدد مورد توجه طراحان و معماران زیادی قرار گرفته است.

 

معرفی ساندویچ پانل اکس پی اس

ساندویچ پنل xps یا پلی استایرن اکسترود شده (Extrude Polystyrene) از مصالح مبتنی بر علم در دنیای امروز بوده که جهت احداث یا بازسازی سازه‌های مختلف کاربرد دارد. این ساندویچ پانل پس از انجام اصلاحات و برطرف شدن ضعف‌های پلی استایرن، به یک عایق پرطرفدار در ساختار پانل مبدل شده است.
فوم اکس پی اس به شکل مربع و مستطیل با ابعاد متعدد تولید می‌گردد و همچنین باعث افزایش تحمل پانل در مقابل آتش و حرارت شده؛ به همین دلیل در پروژه‌هایی که امکان بالا رفتن دما وجود دارد کاربرد زیادی خواهد داشت. ساندویچ پانل سقفی و دیواری XPS، دو نوع کلی از این متریال بوده که در کاربری‌های مختلف به ویژه صنایع پتروشیمی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار ساندویچ پانل xps

تفاوت‌های ساندویچ پنل XPS با EPS

فوم اکس پی اس طی فرایند اکستروژن تولید می‌شود که همین امر موجب تفاوت آن با سایر فوم‌ها شده است. در این فرایند رزین پلاستیکی و ترکیبات دیگر با یکدیگر مخلوط شده و در یک حرارت مشخص ذوب خواهند شد، سپس طی یک مرحله اقدامات لازم جهت سرد شدن آن انجام می‌گیرد تا در انتها یک عایق سلول‌ بسته به دست آید.
تولید ساندویچ پانل ای پی اس (EPS) با قالب‌هایی که از توده‌های حبه مانند تشکیل شده‌اند انجام می‌شود. این قالب‌ها برای منبسط شدن، تحت گرما یا بخار قرار گرفته و پس از آن نیز به یکدیگر جوش می‌خورند. لازم به ذکر است بین توده‌های این فوم فضای خالی وجود داشته و تولید نهایی همانند XPS یک عایق سلول بسته نیست. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو فوم اشاره شده:

کاربرد ساندویچ پانل XPS

باتوجه به برطرف شدن کمبود‌های ساندویچ پانل پلی استایرن در این مدل، سازندگان تمایل بیشتری به استفاده از آن در ساندویچ پانل دارند. پنل ساندویچی XPS دارای مزایای متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، به صرفه بودن از نظر اقتصادی می‌باشد. این محصول مناسب برای پروژه‌هایی است که بودجه در نظر گرفته شده برای آن‌ها اندک است. از کاربردهای مربوط به پنل XPS می‌توان موارد زیر را نام برد:

کاربرد ساندویچ پانل اکس پی اس

مشخصات فنی ساندویچ پنل XPS

این متریال پیش ساخته به دلیل ارائه مزایای متعدد می‌تواند یک جایگزین مقرون به صرفه برای فوم‌های پشم شیشه و پشم سنگ باشد؛ چراکه علاوه‌بر ضریب انتقال حرارتی پایین، مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار ارائه می‌دهد. در جدول زیر سایر اطلاعات مربوط به این فوم ارائه شده است:

مشخصات فنی ساندویچ پانل XPS
میزان جذب آب در پانل xpsکمتر از یک درصد
ضریب انتقال حرارتیدر حدود 0.03 W/M.K
ورق‌های به کاررفته در پنل  xpsآلوزینک، گالوانیزه یا آلومینیوم
ضخامت عایق4 الی 25 سانتی‌متر
دانسیته35 الی 45 کیلوگرم بر مترمکعب
ابعاد پانل xpsعرض مفید: 95 سانتی‌متر، طول: مطابق درخواست مشتری

تهیه ساندویچ پانل XPS

جهت تهیه این متریال بهتر است یک شرکت معتبر را انتخاب کنید تا از کیفیت محصول نهایی خود اطمینان خاطر داشته باشید. شرکت ماموت یکی از برترین تولیدکننده‌های ساندویچ پنل در دنیا است که در ساخت انواع پانل ساندویچی و سازه‌های پیش ساخته فعالیت می‌کند. کیفیت بالای محصولات کارخانه ماموت سبب شده تا اکثر مشتریان رضایت کامل داشته باشند. شما می‌توانید پس از دریافت مشاوره‌های لازم از کارشناسان مجموعه جهت تهیه و دریافت قیمت ساندویچ پانل مورد نظر خود اقدام نمایید.

در دهه‌های اخیر به کارگیری ساندویچ پانل در ساختمان‌ها افزایش چشمگیری داشته و معمولا با توجه به کاربری سازه یکی از انواع این مصالح پیش ساخته برای پروژه موردنظر انتخاب می‌گردد. ساندویچ پنل پشم سنگ از متریال‌های کاربردی در میان تمامی مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که به دلیل مزایای گوناگون خود بین فعاین حوزه ساخت و ساز اهمیت بالایی یافته است.

معرفی ساندویچ پنل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ، متریالی است که در صنعت ساخت‌و‌ساز برای عایق‌بندی حرارتی و صوتی و همچنین مقاومت در برابر آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مصالح همچون سایر پنل‌ها از سه لایه تشکیل شده‌اند: دو لایه بیرونی و یک لایه عایق در میانی. لایه‌های بیرونی می‌توانند از ورق‌های فولادی با پوشش‌های مختلف مانند گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم باشند.
این ورق‌ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط اقلیمی و عوامل محیطی متفاوت، معمولا متناسب با نیاز پروژه و منطقه‌ای که قرار است سازه در آن احداث شود انتخاب خواهند شد. در هسته مرکزی پنل، فوم پشم سنگ قرار گرفته که درواقع یک نوع فایبر معدنی است و از سنگ‌های آتش‌فشانی یا دیگر سنگ‌‌‌های معدنی به وجود آمده و سپس به شکل الیاف به کار می‌روند.
پشم سنگ به دلیل داشتن خواص عایق بندی حرارتی بسیار خوب، کمک شایانی به حفظ انرژی ساختمان می‌نماید. همچنین از آن‌جایی که این متریال به راحتی آتش نمی‌گیرد و تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت می‌کند، در مواقع آتش‌سوزی در حفظ سازه و جلوگیری از گسترش آتش تاثیر به سزایی دارد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ دارای مزایای منحصر به فردی است که آن‌ها را به انتخابی پرطرفدار در پروژه‌های ساختمانی و در میان تمامی ساندویچ پنل‌ها مبدل کرده است. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری این پنل ساندویچی در سازه عبارت است از:

  1. عایق بندی حرارتی: پشم سنگ مقاومت حرارتی بالایی دارد و به خوبی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند، در نتیجه هزینه‌های مرتبط با گرمایش و سرمایش ساختمان را کاهش می‌دهد.
  2. مقاومت در برابر آتش: این متریال ماده‌ای غیرقابل اشتعال است و می‌تواند به عنوان مانعی در برابر گسترش شعله‌های آتش عمل نماید و تا حدود زیادی از آسیب ساختاری به علت گرمای بالا هنگام آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل تحت عنوان پانل نسوز شناخته می‌شود.
  3. عایق کاری صوتی: الیاف پشم سنگ به دلیل ساختار متخلخل خود، توانایی جذب و کاهش صداهای اضافی را دارند؛ بنابراین به بهبود عملکرد صوتی ساختمان‌ها نیز کمک می‌کنند.
  4. مقاومت بالا در شرایط اقلیمی گوناگون: این پنل‌ها در برابر تغییرات دما و شرایط جوی همچون باران، برف و همچنین عوامل شیمیایی موجود در محیط‌های صنعتی مقاوم هستند.
  5. سبک‌وزن بودن: پنل‌های پشم سنگ وزن کمی دارند و همین ویژگی سبب شده تا فشار کمتری بر سازه‌های حمایتی وارد گردد و موجب سهولت در حمل و نقل و نصب شوند.
  6. نصب سریع و آسان: پانل ساندویچی پشم سنگ نصب و راه‌اندازی سریع‌تر و با دقت بیشتری نسبت به متدهای سنتی دارد.
  7. دوام و طول عمر بالا: پشم سنگ به مرور زمان تخریب نمی‌شود و خصوصیات عایق‌بندی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کند، در نتیجه نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد.
  8. سازگاری با محیط زیست: این متریال می‌تواند حاوی مواد بازیافتی باشد و به دلیل کمک به کاهش مصرف انرژی، به عنوان محصولی سبز و اکوفرندلی به شمار می‌رود.

به این ترتیب، ساندویچ پنل پشم سنگ بخش مهمی از راه‌حل‌های مدرن ساختمانی برای رسیدن به استانداردهای بالای عملکردی و انرژی بهینه را تشکیل می‌دهد.

 

معایب ساندویچ پانل پشم سنگ

در کنار مزایای قابل توجهی که ساندویچ پنل‌های پشم سنگ دارند، برخی معایب نیز ممکن است نسبت به استفاده از این متریال وجود داشته باشند:

بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از ساندویچ پانل‌های پشم سنگ، مهم است که تمام جنبه‌های کاربردی، زیبایی‌شناسی، نگهداری و هزینه را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای پروژه‌تان داشته باشید.

فرایند تولید ساندویچ پانل پشم سنگ

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ به دلیل ویژگی‌های برجسته‌شان در عایق‌بندی حرارتی و صوتی و همچنین مقاومت در برابر شعله‌های آتش، در بخش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: به دلیل استحکام و پایداری پشم سنگ در حریق، کاربرد آن در ساختمان‌های اداری و اتاق‌های کنترل کارخانه‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها افزایش یافته است.
  2. انبارها و سردخانه‌ها: به دلیل توانمندی‌های عالی در عایق‌کاری حرارتی، در جلوگیری از هدررفت انرژی داخلی ساختمان کمک زیادی می‌کند؛ به همین دلیل برای نگه‌داری مواد غذایی و دارویی بسیار مناسب است.
  3. سالن‌های تولید و کارگاه‌ها: استفاده از آن‌ها به عنوان دیوارهای جداکننده و سقف‌ها در کارخانجات و کارگاه‌ها.
  4. سازه‌های پیش‌ساخته و کانکس‌ها: به دلیل سبکی، نصب آسان و کارآیی بالا، در سازه‌های پیش‌ساخته و حمل‌شدنی مانند کانکس‌ها و اتاق‌های ایزوله مورد استفاده قرا می‌گیرند.
  5. ساختمان‌های اداری و تجاری: به عنوان دیوارهای داخلی و خارجی به منظور بهبود ظاهر زیبایی و عایق‌بندی استفاده می‌شوند.
  6. صنایع غذایی: به دلیل قابلیت شست‌وشو و بهداشتی بودن، پنل پشم سنگ در صنایع غذایی کاربردهای فراوانی دارد.
  7. صنعت کشاورزی: برای احداث گلخانه‌ها و مرغداری‌ها که نیاز به کنترل دقیق دما دارند از ساندویچ پنل پشم سنگ استفاده می‌گردد.
  8. فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل: در ساخت بخش‌های مختلفی از فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل کاربرد دارد که نیاز به متریالی با مقاومت حرارتی بالا دارند.
  9. مراکز آموزشی و بیمارستان‌ها: به دلیل خاصیت عایق صوتی، امکان ایجاد محیطی آرام و مناسب برای یادگیری و بهبود بیماران فراهم می‌کنند.

موارد عنوان شده تنها بخشی از کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ بوده که بسته به نیازهای خاص هر پروژه، می‌توان در موارد دیگری نیز آن‌ها را به کار برد.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ

هزینه ساندویچ پانل پشم سنگ

قیمت ساندویچ پانل ماموت بر اساس چندین فاکتور متغیر است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

پانل پشم سنگ نیز همچون سایر ساندویچ پنل‌ها قیمت‌های مختلفی داشته که با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده هزینه نهایی آن‌ها از سوی شرکت اعلام می‌گردد. برای دریافت قیمت دقیق و به‌روز ساندویچ پنل‌های پشم سنگ، بهتر است با نمایندگی‌های فروش تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تر و متناسب با نیازهای خاص پروژه‌تان را به دست آورید.

ساندویچ پانل یکی از مصالح نوین عصر امروز است که در دهه‌های اخیر گستردگی استفاده از آن در صنایع مختلف افزایش یافته؛ به طوری که بخش‌های مختلفی همچون سازه‌های صنعتی و غیر صنعتی را پوشش می‌دهد. این مصالح پیش ساخته ساختاری لایه‌ای متشکل از یک هسته مرکزی و دو لایه جانبی در طرفین آن است.
پانل‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد گوناگونی دارند و به کارگیری آن‌ها در سازه‌ها فواید مختلفی را به دنبال دارد؛ همین امر سبب شده تا این متریال پیش ساخته به سرعت جایگزین سایر مصالح ساختمانی شوند. ساندویچ پانل کاربردهای مختلفی در حوزه ساخت و ساز، صنعت و تولید محصولات مختلف دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
سقف و دیوار سازه: پنل‌های ساندویچی به دلیل سبک وزن بودن، سرعت نصب بالا و مقاومت بالا در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف، یک پیکج کامل از تمامی مزایا را به مهندسین ارائه می‌دهد. این مصالح در پروژه‌های مختلف برای پوشش سقف و دیوار ساختمان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سازه‌های صنعتی: این متریال پیش ساخته در پوشش جداره‌های سازه‌هایی همچون انواع سوله، کارخانه، گودال‌های مانور و… کاربرد دارد.
دکوراسیون: ساندویچ پانل‌ها به دلیل دارا بودن رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بر روی دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظاهر زیبایی را در کنار عایق بندی و افزایش ایمنی سازه ارائه می‌دهد.

انواع ساندویچ پانل

ساختار تمامی ساندویچ پنل‌ها مشابه با یکدیگر است؛ ولی بر اساس مواد اولیه به کاررفته در ساخت آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم شده و در کاربری‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طورکلی این مصالح به دو نوع سقفی و دیواری تقسیم می‌شوند که جهت پوشش جداره‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها به‌کار می‌روند.

 

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

همانطور که از نام این پانل مشخص می‌باشد، پوشش دیوار سازه‌ها از طریق آن اعمال می‌شود. این پنل‌ها از نظر طراحی با نوع سقفی متفاوت هستند؛ چراکه نحوه مواجهه آن‌ها با شرایط محیطی نیز با یکدیگر متفاوت است. اصلی‌ترین وجه تمایز میان این دو نوع پانل به سطح مقطع یا فرم ورق آن‌ها برمی‌گردد؛ در نوع دیواری برخلاف سقفی هیچ برآمدگی بر روی سطح بیرونی ورق وجود ندارد.
یک نوع خاص از ساندویچ پانل دیواری به نام پانل پیچ مخفی وجود دارد که جهت یکپارچگی ظاهر سازه در انتهای کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و همانطور که از نام این متریال مشخص است، پیچ‌های به کار رفته در اتصال صفحات پنل‌ها به یکدیگر مخفی بوده و دیده نمی‌شوند. از این نوع پانل دیواری که در ضخامت‌های مختلفی ارائه می‌شود در پوشش دیوار سازه‌های مختلف کاربرد دارد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل سقفی که برای پوشش سقف یک ساختمان به کار می‌رود، در طراحی آن یک سری برآمدگی به نام گام استفاده شده تا علاوه‌بر افزایش استقامت سقف، موجب جمع نشدن آب باران یا برف بر روی بام ساختمان شوند. همین ویژگی در طراحی آن‌ها سبب شده تا از ساندویچ پانل سقفی با گام های بلند برای مقابله با بارش‌های فصلی استفاده شود.
گام‌ها معمولا به شکل ذوزنقه و اورلپ طراحی می‌شوند تا از نفوذ آب به داخل مصالح جلوگیری نمایند. همچنین این مورد را نیز باید در نظر گرفت که سقف سازه مهم‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود؛ به همین دلیل به کارگیری مصالحی مقاوم برای این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از تفاوت‌های نوع سقفی با دیواری در محدودیت استفاده از پنل‌های سقفی است؛ چراکه آن‌ها تنها در سازه‌هایی کاربرد دارند که بار زنده روی سقف قرار نمی‌گیرد.

 

کاربرد پانل ساندویچی در سازه‌

باتوجه به ساختار کامپوزیتی این مصالح پیش ساخته، از لحاظ فیزیکی متناسب با سازه‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی هستند. پانل‌های ساندویچی امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و همین امر سبب شده تا در سازه‌های مختلف کاربرد زیادی پیدا کنند. از سازه‌هایی که از این متریال برای دیوار یا سقف آن‌ها استفاده می‌شود عبارت است از:

 

کاربرد پنل ساندویچی در صنعت ساختمان

امروزه طراحان و سازندگان به دنبال مصالحی در حوزه ساخت و ساز هستند که علاوه‌بر ویژگی‌های مربوط به عایق بندی و افزایش دوام سازه، در زیبایی بنا نیز نقش بالایی داشته باشد. ساندویچ پانل به دلیل بهره‌مندی از تمامی این مزایا به جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساختمان رسیده و بسیاری از پیمانکاران و معماران در ساخت بناهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌نمایند.
همچنین باید عنوان کرد که این مصالح پیش ساخته چند عملکردی بوده و به کارگیری آن‌ها مزایای گوناگونی را برای ساختمان به دنبال دارد. مزایای مربوط به این پانل‌ها مربوط به زمان عملیات ساختمانی یا دوره بهره‌برداری است؛ اما اکثر مزایای آن‌ها را می‌توان در هر دو زمان مشاهده نمود.
علت وجود مزایای متعدد در پنل‌ها به مشخصات فنی بالا و خصوصیات مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی آن‌ها برمی‌گردد. از برجسته‌ترین نقاط قوت و ویژگی‌های ساندویچ پنل که سبب شده از آن‌ها در حوزه ساختمان در پروژه‌های مختلف استفاده گردد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

لازم به ذکر است که تمامی مزایا و ویژگی‌های گفته شده هنگامی محقق می‌شود که نصب آن‌ها به درستی و بدون هیچ گونه آسیبی به مصالح انجام گیرد. استفاده از تجربه نصابان ماهر در این زمینه موجب می‌شود تا اجرای پنل‌های ساندویچی با استانداردها و الزامات تعیین شده و از طریق تجهیزات به روز صورت گیرد و هیچ‌گونه خللی در این راستا رخ ندهد.

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پنل در صنایع

یکی از کاربردهای پنل ساندویچی، به کارگیری آن‌ها در صنایع مختلفی همچون نظامی، تولیدی، شیمیایی و… است؛ به طوری که در اکثر پروژه‌ها افراد ترجیح می‌دهند از این مصالح برای پوشش سازه خود بهره‌مند شوند.
یکی از مزیت‌هایی که سبب شده این متریال پیش ساخته در صنایع متعدد کاربرد بالایی ارائه دهد، سبک وزن بودن و سرعت بالای ساخت و ساز آن‌ها می‌باشد، همچنین هزینه‌های اضافی مربوط به نصب را کاهش داده و عمر مفید سازه به طور قابل چشمگیری افزایش خواهد داشت. از این پنل‌ها در ساخت کانتینرها، استودیوهای صدابرداری، سقف کارخانه‌ها و… استفاده می‌شود.

 

کاربرد ساندویچ پانل در معماری

با گسترش استفاده از ساندویچ پنل در صنایع مختلف، امروزه در عرصه معماری نیز این مصالح پیش ساخته کاربردهای مختلفی یافته‌اند. شرکت‌های معتبر دنیا همچون ماموت، پانل‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌کنند و همین امر سبب شده تا این متریال پیش ساخته در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان‌ها بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد. برخی از عواملی که سبب شده تا این محصولات در معماری کاربرد بالایی یابد عبارت است از:
زیبایی ظاهری: ساندویچ پانل‌ها برای زیباتر کردن نمای بیرونی ساختمان‌ها، دکوراسیون داخلی و مواردی که مرتبط با زیبایی ظاهری می‌شود کاربرد بالایی دارند.
استحکام بالا: از دیگر مواردی که موجب شده در معماری توجه ویژه‌ای به این مصالح شود، دوام و استحکام بالای آن‌ها می‌باشد؛ چراکه در مقابل حوادثی همچون زلزله نیز مقاومت و ایمنی خوبی از خود نشان می‌دهند.
قابلیت تعویض: این ویژگی سبب شده تا در صورت خرابی یا ایجاد مشکل در برخی صفحات پانل‌ها، بدون مشکل و هیچ‌گونه زیانی به محیط زیست، برای تعویض آن‌ها با مصالح جدید اقدام نمایند.
سازگاری با انواع اقلیم: به دلیل تطابق بالای این مصالح با شرایط آب و هوایی گوناگون، در حوزه معماری نیز اهمیت بالایی یافته‌اند؛ چراکه اگر متریال درست در ساختار پانل استفاده گردد، در اقلیم مختلف قابل استفاده می‌باشد.
تنوع در رنگ و شکل پروفیل: پروفیل‌های بکار برده شده در ساندویچ پنل‌ها کارکرد دکوراتیو به این مصالح بخشیده‌اند. از نظر معماری در نمای ساختمان باید به جهت افقی یا عمودی، رنگ پروفیل پانل‌ها و نورگیرهای سقفی توجه داشت.
حمل آسان: این مصالح وزن کمی داشته و چون مراحل ساخت آن‌ها در کارخانه انجام می‌شود، حمل و نقل بسیار آسانی در مقابل سایر مصالح ساختمانی دارند؛ به همین دلیل می‌توان آن‌ها را حتی به مناطق صعب العبور نیز منتقل نمود.

 

ساندویچ پانل چه کاربردی در ساخت سوله دارد؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پانل ساندویچی در ساخت دیوارها و سقف انواع سوله می‌باشد؛ چراکه می‌تواند عمر سازه و بازدهی سوله را به طور قابل چشمگیری افزایش دهد. عایق بندی فضای داخلی را در کاربری‌هایی همچون سوله مرغداری، ورزشی، انبار و… به درستی اعمال نماید. معمولا در ساخت سوله‌ها از ورق‌های آلوزینک برای لایه‌های جانبی و از فوم پلی اورتان یا پلی استایرن در هسته ساندویچ پانل استفاده می‌شود.
فوم‌های ذکر شده می‌توانند یک عایق حرارتی مناسب باشند و انرژی را درون سوله حفظ نمایند، همچنین ورق آلوزینک نیز قادر به محافظت از سوله در مقابل رطوبت و پوسیدگی خواهد بود. کاربری سوله‌ها معمولا در مواردی همچون آشیانه هواپیما، تعمیرگاه‌ها، انبارهای ذخیره سازی، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و… بوده که به دلیل اهمیت بالای موارد گفته شده، استفاده از مصالحی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف از الزامات پروژه است.

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله

به کار بردن پنل‌ها در سالن پرورش قارچ

یکی از موارد کاربرد ساندویچ پنل در ساخت سالن‌های پرورش قارچ است؛ چراکه محیط این سالن‌ها معمولا رطوبت بالایی دارد و نیاز است تا مصالحی در آن‌ها به کار رود که در اثر مواجهه دائمی با رطوبت، دچار زنگ‌زدگی یا پوسیدگی نشود.
علاوه‌بر بر این مورد، جلوگیری از هدررفت انرژی و کنترل دمای داخلی نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا فضای پرورش قارچ نباید تاثیرات منفی بر کیفیت آن‌ها داشته باشد. پانل‌های ساندویچی تمامی این ویژگی‌ها را دارا بوده و سازندگان معمولا از این مصالح برای پوشش جداره‌های سالن پرورش قارچ بهره می‌برند.

کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ

کاربرد ساندویچ پنل در ساخت کانکس

کانکس در واقع سازه‌ای است که مهمترین ویژگی و یا بهتر بگوییم وجه تمایز آن با ساختمان‌های سنتی، قابلیت جابجایی می‌باشد. این سازه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و مستحکم ترین و بهترین نوع کانکس‌ ساخته شده با متریال ساندویچ پانل شناخته می‌شود.
کانکس پانلی در مقابل سرما، گرما و رطوبت دارای مقاومت بیشتری نسبت به سایر سازه‌هایی است که از سایر مصالح برای تولیدشان استفاده می‌شود. کاربرد کانکس‌ها نیز در مکان‌هایی است که قابلیت ساخت و ساز یک بنای سنتی وجود نداشته و همزمان نیاز به جابجایی‌های مداوم نیز وجود دارد.

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت کانکس

کاهش هزینه‌ها با استفاده از ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از پنل ساندویچی در سازه‌های مختلف، کاهش هزینه‌های کلی پروژه است. درواقع فعالین حوزه ساخت و ساز به دنبال مصالحی هستند که علاوه‌بر عایق بندی و افزایش استحکام، از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.
انتخاب یک شرکت مناسب که از کیفیت متریال آن اطمینان داشته باشید در کنار عواملی همچون ضخامت پنل، ابعاد پروژه، جنس ورق انتخابی و فوم عایق، نوسانات مربوط به نرخ ارز در بازار، تاثیر تحریم‌ها بر قیمت متریال و… همگی بر قیمت ساندویچ پانل موثر هستند. شما می‌توانید شرکت ماموت را که برترین و معتبرترین تولیدکننده مصالح پیش ساخته و انواع پانل می‌باشد را برای سفارش محصول خود انتخاب نمایید.
شاید هزینه ابتدایی خرید مصالح از کارخانه ماموت بالاتر از سایر تولیدکنندگان باشد؛ ولی دوام این متریال بالا بوده و در گذر زمان دچار افت کیفیت نمی‌شود و نیاز به تعویض نخواهند داشت؛ این موضوع خود در کاهش هزینه‌های نگهداری بسیار موثر است. همچنین باید عنوان کرد که قیمت ساندویچ پنل در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی کمتر بوده و این ویژگی نیز یکی از برتری‌های مربوط به آن‌ها می‌باشد.