ورق فلاشینگ چیست؟

با توجه به کاربرد گسترده ساندویچ پانل‌ها استفاده از فلاشینگ نیز گسترش پیدا کرده است ورق فلاشینگ، ورقی است که در مابین محل نصب ساندویچ پانل‌ها قرار می‌گیرد و سبب پرکردن فضای خالی درز آن‌ها، آب بندی و زیبا کردن ساختمان‌ها می‌شود که همین امر سبب شده تا ورق‌های فلاشینگ، به فلاشینگ‌های نما هم معروف شوند.
قطعات جانبی برای نصب ساندویچ پانل را فلاشینگ ساندویچ پانل می‌گویند. این ابزار بنابر اهدافی که شامل طرح‌ها و پروفیل‌های فلاشینگ و عملکرد آن می‌شود، در انواع متفاوتی از جمله: ورق‌های روغنی، سیاه و گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. جنس فلاشینگ‌های ساخته شده می‌تواند از ورق‌های متفاوتی همچون ورق گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. این پوشش در ابعاد و طرح‌های مختلف با متدهای برش و جوشکاری ساخته شده و سپس بر روی سطح‌های رو باز ساختمان‌ها نصب می‌شوند.

انواع فلاشینگ

فلاشینگ تاج

فلاشینگ تاج که به فلاشینگ تیزه نیز معروف است در ساخت سقف‌های دوشیب به همراه فوم درزگیر استفاده می‌شود که سبب اتصال سقف و آب بندی شدن آن می‌شود. فلاشینگ تیزه و یا تاج که جز زیباترین فلاشینگ‌ها محسوب می‌شوند در طرح‌ها و ابعاد متنوع در بازار وجود دارند.

فلاشینگ تاج

فلاشینگ نبشی

این فلاشینگ که به شکل L و با زاویه 90 درجه تولید می‌شود می‌تواند، در دو نوع داخل رنگی و یا بیرون رنگی تولید و مورد استفاده قرار بگیرند. از دو ورق فلاشینگ در محل برخورد دو دیوار استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها برای نمای بیرونی و یکی برای نمای داخلی است.

فلاشینگ U شکل

محبو‌ب‌ترین نوع فلاشینگ، فلاشینگ U شکل است. کاربرد فلاشینگ U شکل در ساندویچ پانل‌ سقفی، در دورتا دور آن استفاده می‌شود؛ همچنین می‌توان از این فلاشینگ برای حاشیه دیوار ساندویچ پانل‌های دیواری، استفاده کرد. از دلایل محبوبیت این فلاشینگ‌های U شکل استحکام بالا و صاف نگه داشتن لبه‌های ورق است.

فلاشینگ آبرو

از فلاشینگ آبرو همانطور که از اسم آن مشخص است بیشتر در مناطقی که دارای آب و هوای بارانی و مرطوب است مخصوصا در سقف سازه‌ها استفاده می‌کنند. این ورق فلاشینگ سبب انحراف و هدایت مسیر آب می‌شود. این خاصیت ورق آبرو محبوبیت آن را نزد مهندسان دو چندان کرده است.

فلاشینگ پله دار

فلاشینگ پله دار یا Z از پرکاربردترین فلاشینگ‌های موجود در بازار است و جهت جلوگیری از پوسیدگی و یا خراب شدن ورق‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود.

فلاشینگ پله دار

مزایای فلاشینگ نما

  • ایجاد زیبایی در سازه
  • دیواره آب بند، درز بند و هوا بند
  • پنهان نمودن درزهای اتصال دو قطعه
  • جلوگیری از پیچیدن باد در سازه که ممکن است باعث کنده شدن پوشش آن شود

مراحل تولید ورق فلاشینگ

برای تولید ورق فلاشینگ ابتدا ضخامت و نوع ورق را بر اساس نیاز مشتری انتخاب می‌کنند سپس ورق را در طول و عرض مختلف با دستگاه اتوماتیک بریده و توسط دستگاه مخصوص در زاویه‌های مختلف خم می‌کنند و در آخر این ورق زیبا برای نصب آماده می‌شود.

قیمت ورق فلاشینگ

قیمت ورق فلاشینگ بسته به طول ورق، نوع ورق تولید شده، رنگ بندی سفارشی و شرایط و نوسانات بازار فروش بستگی دارد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره‌های قرار داده شده در سایت با کارشناسان فروش ماموت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *