معرفی دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل

همانطور که می‌دانید برای ساخت ساندویچ پانل از فوم‌های مختلفی اعم از: فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده می‌شود. هر کدام از این فوم‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و متناسب با سلیقه و دلخواه مشتری از این نوع فوم‌ها برای ساخت پانل استفاده می‌شود.
فوم‌هایی مانند فوم پلی‌یورتان و فوم پلی استایرن، فوم‌هایی هستند که به‌صورت تزریقی باید از آن‌ها استفاده شود. به‌منظور تزریق این نوع فوم‌ها به ساندویچ پانل سقفی و دیواری از دستگاهی مخصوص به نام دستگاه تزریق فوم پانل استفاده می‌شود. فوم‌هایی که قرار است برای تولید ساندویچ پنل استفاده شود، درون پمپ‌های مخصوصی ریخته شده و به درون پانل‌ها تزریق می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای دو نوع کم‌فشار و پرفشار هستند که هر یک کاربرد خاصی دارند.
این دستگاه‌های مخصوص مایعاتی مانند پلی‌ال و پلی ایزوسیانات را دریافت کرده و طی واکنش شیمیایی این مواد را به فوم پلی‌یورتان تبدیل می‌کنند. لازم به ذکر است؛ این دستگاه‌ها بایستی توسط افرادی متخصص که در این زمینه آموزش‌ دیده‌اند، استفاده شوند، در غیر این صورت کیفیت مصالح به‌طور چشم‌گیری پایین خواهد می‌آید.
بعد از اینکه فوم‌هایی مانند پلی‌یورتان و پلی استایرن توسط این دستگاه به ساندویچ پانل تزریق شدند، ورق‌ها و هسته میانی این مصالح پیش ساخته تحت حرارت قرار گرفته و طبق سفارش مشتری، در اندازه‌های دلخواه توسط دستگاه برش، برش می‌خورند. گفتنی است این دستگاه می‌تواند تزریق فوم را به‌صورت یکپارچه و دقیق انجام دهد. همچنین این قابلیت را دارد تا تزریق متوالی و پشت‌ سرهم انجام دهد که از نکته‌های مثبت دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل به شمار می‌رود. از مهم‌ترین مزیت‌ استفاده از این دستگاه‌، می‌توان به تسریع روند تولید اشاره نمود؛ چراکه در کم‌ترین زمان ممکن تعداد زیادی ساندویچ پانل تولید و روانه بازار می‌شود.

تزریق فوم ساندویچ پانل

انواع دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل

دستگاه تزریق فوم کم‌فشار

این دستگاه به‌منظور تزریق پیوسته و ناپیوسته فوم و برای انواع مختلفی از محصولات نیمه‌سخت و انعطاف‌پذیر، ساخت محصولات فوم مانند بالشت، تشک، کفش، فوم تزیینی، شناور، صندل و ساندویچ پانل کاربرد گسترده‌ای دارد. دستگاه تزریق کم فشار به‌منظور ظرفیت‌های بالای تزریق در ابعاد میکرو، به‌ویژه در مواردی که به‌سرعت بالا نیاز است استفاده می‌شود و برای فوم‌هایی که دارای انعطاف بیشتری هستند، مناسب‌تر است.
پس از اتمام کار با این دستگاه‌ها لازم است، فرایند پاک‌سازی و تعمیر بر روی آن‌ها انجام گیرد. نکته مثبتی که در مورد این نوع دستگاه‌ها می‌توان اشاره نمود این است که می‌تواند تعادل خوبی بین هزینه و عملکرد برقرار کرده و جهت تزریق فوم‌های سلول باز، سلول بسته، منعطف، نیمه‌سخت و سخت کاربرد گسترده‌ای دارند.

دستگاه تزریق فوم فشار بالا (CE)

این نوع دستگاه‌ها به تمیزکننده اتوماتیک مجهز بوده و هنگامی که مواد مخلوط شده در بدنه دستگاه باقی بماند، نیازی به یک تمیز کننده نیست. تمیزکننده‌های اتوماتیک فرایند تمیزکردن این دستگاه را انجام می‌دهد و نیازی نیست به‌صورت دستی این کار انجام گیرد.
همچنین جهت ساخت فوم سخت، ساندویچ پنل، لوله‌های گرمایشی، ساندویچ پانل سردخانه‌ای و… استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها از مزایای متعددی اعم از تنظیم تطبیقی، صرفه‌جویی در ریختن مواد و بهره‌وری بالا برخوردار هستند که محبوبیت این دستگاه را نسبت به دستگاه‌های قبلی دوچندان کرده است.
در کنار دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل از دستگاه‌های دیگری نیز استفاده می‌شود که به‌صورت مختصر به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه تزریق فوم

دستگاه‌های جانبی ماشین تزریق فوم ساندویچ پانل

دستگاه دبل بلت (double belt)

دستگاه دبل بلت نوعی دستگاه پرس بوده که کاربرد آن پرس قطعات کامپوزیتی (به‌صورت تسمه‌ای) و صنایع فلزی می‌باشد. در تمامی مدتی که فرایند آماده سازی ساندویچ پانل انجام می‌شود پانل‌ها روی این وسیله قرار دارند و تمامی فرایند آماده سازی پانل‌ها بر روی این وسیله به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

دستگاه برش

ساندویچ پانل توسط این دستگاه‌های مخصوص بر حسب سفارش مشتریان در اندازه دلخواه برش خورده و از نظر ابعاد هیچ‌گونه محدودیتی برای مشتریان وجود نخواهد داشت.

دستگاه انباشته سازی

در آخرین مرحله بعد از اینکه ساندویچ پانل‌ها در اندازه‌های دلخواه برش خوردند، بسته‌بندی این مصالح پیش ساخته بایستی انجام گیرد. در واقع کار این دستگاه دسته‌بندی ساندویچ پانل و قراردادن آن‌ها در پک‌های بسته‌بندی است. در این مرحله ساندویچ پانل‌ها دیگر آماده بارگیری به مکان مورد نظر هستند.

قیمت خرید دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل

دستگاه تزریق فوم پانل با برندهای متفاوتی وجود داشته و قیمت هر برند با برند دیگر متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و نوع کاربری که دارید دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید.
در رابطه ‌با انتخاب این دستگاه لازم است بدانید، دستگاه‌های باکیفیت محصول باکیفیت و بهتری به شما ارائه خواهند داد. جهت ساخت دستگاه‌های باکیفیت از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود که سبب تولید ساندویچ پانل‌هایی باکیفیت می‌شود؛ لذا در انتخاب دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل بایستی به کیفیت آن توجه داشته باشید.