ساندویچ پنل

با پیشرفت روز افزون در صنعت کم کم راه و روش تولید سنتی جای خود را به روشهای صنعتی داده است . در حال حاضر تمامی معماران و سازندگان به دنبال  راحتی کار و هم صرفه جویی در هزینه را در بر داشته باشد. به همین دلیل روی به استفاده از ساندویچ پانل به جای مصالح ساختمانی آورده اند. ساندویچ پانل دارای دولایه می باشد که درون این دولایه فومی عایق قرار دارد و جهت استفاده در موارد گوناگون به کار می رود. به جز ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل پلی یورتان که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از کاربرد های مهمی که ساندویچ پانل ها دارند ساندویچ پانل پلاستی سول می باشد. استفاده از ساندویچ پانل ها در پرورش قارچ و در مرغداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

ساندویچ پانل پلاستی سول

ساندویچ پانل پرورش قارچ

برای ساخت سالن های پرورش قارچ باید به نکاتی که یک سالن استاندارد جهت تولید قارچ دارد توجه کنیم که در زیر به مواردی از این استاندارد، اشاره می نماییم.

 

ویژگی های سالن استاندارد پرورش قارچ

 

  • اندازه سالن پرورش قارچ

سالن های پرورش قارچ باید طوری ساخته شوند که طول آن ها 3 برابر عرضش باشد. سالن های پرورش قارچ چهارگوش بوده و به صورت مربع یا مستطیل ساخته می شوند و باید به این نکته توجه کنیم که هوای داخل سالن یکنواخت باشد زیرا لوله های موجود در سالن به دلیل قرار گرفتن در طول سالن باید در برابر شرایط هوایی یکنواختی قرار گیرند.

 

  • عایق بندی سالن پرورش قارچ

سالن های پرورش قارچ باید دارای شرایط محیطی مناسب باشد. دوحالت عایق بندی سالن های پرورش قارچ وجود دارد، درعایق بندی نوع اول، یک پوشش پلاستیکی داخل صفحات گالوانیزه استیل قرار می گیرد و در حال دوم عایق بندی سالن پرورش قارچ لایه ای از پشم شیشه یا پشم سنگ در بین دو لایه پلاستیکی قرار می گیرد و درهای ساندویچ پانل پرورش قارچ باید به اندازه کافی عایق بندی شوند از ورود سرما و گرما به داخل جلوگیری نماید.

 

  • رنگ سالن پرورش قارچ

دیوار و سقف های به کار رفته در سالن های پرورش قارچ باید طوری باشد که از نظر بهداشتی کاملا در سطح بالا باشد. رنگ پلیمر استفاده شده در ساندویچ پانل ها باعث می شود که دیوارها و سقف ها در برابر رطوبت مقاوم باشند. به دلیل رعایت بیشتر بهداشت اصولا از رنگ سفید استفاده می شود. رنگ آمیزی دیوارها و سقف های ساندویچ پانل پروش قارچ، سبب جلوگیری از رطوبت شده و از زنگ زدگی پیشگیری می کند.

 

  • دیوارهای سالن پرورش قارچ

دیوارهای سالن پرورش قارچ چنانچه دوبل باشد از نفوذ هوا جلوگیری کرده و بسیار مناسب تر است و از جنس استیل گالوانیزه می باشد.

 

  • درب و پنجره های سالن پرورش قارچ

برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل سالن ها باید از توری های فلزی استفاده کرد و در ها از جنس آلومینیوم و یا آهن گالوانیزه باشد.

 

دلایل استفاده از ساندویچ پانل

وزن سبکی دارد.
رنگ های بسیار متنوعی دارد.
عایق صوت و حرارت می باشد.
دارای قابلیت شستشو می باشد.
عمر بیشتری نسبت به دیگر مصالح دارد.
ظاهری زیبا داشته و کاملا بهداشتی است.
در برابر رطوبت و حرارت ومقاومت بالایی دارد.
در تمامی ارتفاعات نیز میتوان از آنها استفاده کرد.
در تمامی مناطق آب و هوایی استفاده می شود.
استفاده از ساندویچ پانل ها باعث مصرف بهینه انرژی می شود.
نصب و اجرای آنها بسیار راحت و جابجایی آنها کاملا آسان است.
دارای مقاومت بالا در برابر محیط های خاص اسیدی و بازی می باشد.
از فضاهای خالی میتوان استفاده مفید داشته و کاملا قابلیت تغییر دارد.
جهت نگهداری و پاکیزگی آن زمان کمی لازم است و به راحتی صورت می پذیرد.
با استفاده از ساندویچ پانل ها میتوان در هزینه های سرمایشی و گرمایشی صرفه جویی کرد.
در حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، رانش زمین، باد و طوفان و … بسیار پر مصرف است.
با استفاده از آنها میتوان در هزینه های اسکلت بندی ساختمان ها و پی سازی صرفه جویی کرد.

 

شرکت ماموت

شرکت ماموت اولین و بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل در ایران با اجرای انواع پروژه های ساندویچ پانل در داخل کشور و خارج از آن و با داشتن سالها تجربه در ساخت انواع ساندویچ پانل از جمله ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل پلی اورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن، ساندویچ پانل پرورش قارچ، ساندویچ پانل مرغداری و … آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد. برای آگاهی بیشتر از کاربرد ساندویچ پانل و لیست قیمت ساندویچ پانل به سایت مراجعه نموده و از راهنمایی و مشاوره رایگان مشاورین ما جهت خرید و یا نصب ساندویچ پانل بهره مند شوید.