ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل دارای سه لایه می باشد که دو لایه خارجی از لایه درونی محافظت کرده و این لایه بصورت فوم در بین دو لایه بیرونی تزریق شده و در هنگام استفاده از پانل عایقی مناسب به شمار می رود. لایه میانی یا همان هسته ساندویچ پانل در واقع نوعی عایق جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت ، گرما و سرما به داخل سازه و یا از داخل آن به خارج سازه می باشد.لایه میانی از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ، پشم شیشه می باشد. هر یک از اینها در موارد مختلف و بسته به نوع کاربردشان در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل eps

انواع ساندویچ پانل:

ساندویچ پانل‌ها عموما جهت پوشش سقف و پوشش دیوار بکار می روند که به ترتیب به ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری شناخته شده اند. در ادامه مطلب می خواهیم به شناخت بیشتر فوم پلی استایرن یا EPS بپردازیم که ساندویچ پانلی که از این فوم استفاده می کند، ساندویچ پانل پلی استایرن نامیده می شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن:

این ساندویچ پانل همانند دیگر پانل‌ها دارای سه لایه می باشد.لایه میانی آن از فوم پلی استایرن یا یونولیت و یا همان پلاستوفوم تشکیل شده است.این پانل نسبت به ساندویچ پانل پلی اورتان ضخامت و دانسیته بالاتری برخوردار است و به عنوان عایق ضعیف تر از پلی اورتان عمل می کند.ساندویچ پانل پلی استایرن یا ساندویچ پانل EPS در سه نوع تولید می گردد : معمولی، انبساطی و مقاوم

عایق ساندویچ پانل ای پی اس خاصیت جلوگیری از نفوذ رطوبت را داراست.مربوط به زمینه ساخت و ساز ساختمان، به ویژه به زمینه اتصال ورق های عایق و پانل های گچ به دیوار های بتنی است.از آن جایی که ورق های رزین سلولی مصنوعی کم چسب، که بعدا به عنوان فوم پلی استایرن شناخته می شوند، دارای وزن سبک و نسبتا بزرگ هستند، معمولا استفاده از صفحات فوم پلی استایرن به دیواری های بتنی یا بلوک های ساختمانی با استفاده از یک چسب روی فوم ورق پلی استایرن اعمال می شود و سپس یک صفحه پانل دیوار گچی به سطح پلی استایرن فوم می شود.

بهتر است هیچ زباله ای در تولید ای پی اس ایجاد نشود. هرگونه مواد باقی مانده یا ناقص به فرآیند تولید مجددا بازیافت می شود و دوباره استفاده می شود.فوم های پلی استایرن را می توان با تکنیک های مختلف مانند متالوژی پودر و ریخته گری تهیه کرد.ضخامت ساندویچ پانل پلی استایرن ۰٫۶ میلی متر است. بسته به کاربرد پوشش های مختلف در دسترس هستند.

ساندویچ پانل ای پی اس

مزایای ساندویچ پانل EPS:

  • دارای قیمت پایین تر نسبت به فوم پلی اورتان است.
  • داشتن وزن پایین از مزایای ویژه این فوم می باشد.
  • دارای قابلیت تولید در ضخامت های گوناگون است.
  • شرایط و امکان تولید در دانسیته های مختلف وجود دارد.
  • دربرابر موج های دمای بالا، خوردگی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.
  • پانل های سازه ای پی اس در انتقال بار بسیار رضایت بخش عمل می کنند.
  • دارا بودن قابلیت ارتقا و تبدیل شدن به عایق حرارتی در داخل و خارج از ساختمان‌ها
  • استفاده در مواد بسته بندی، عایق برای مصالح ساختمانی، شناور های اقیانوس و زیورآلات
  • پلی استایرن حدود ۹۸ درصد حجم ان را هوا و ۲درصد از رزین استایرن تشکیل شده است.
  • به علت اینکه این فوم قابلیت تغییر شکل دارد و به هنگام تولید بعد از پخت این فوم تحت فشار بخار پرس قرار گرفته و در قالب های گوناگون به شکل های مختلف در می‌آید کاربرد فراوان دارد.

معایب ساندویچ پانل EPS:

  • کیفیت پلی استایرن پایدار نیست.
  • دارای قابلیت اشتعال بالاست
  • در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند و باید با دقت محافظت شوند.
  • نیاز به چفت کردن شبکه، ساخت و ساز پیچیده، دوره ساخت و ساز طولانی است.
  • قدرت مواد ضعیف است و نیز مستعد ابتلا به پراکندگی عایق و ترک خوردگی است.
  • به علت داشتن فشردگی پایین و عایقی ضعیف در مکان‌هایی که انتقال هوا باید به پایین درجه خود برسد مناسب نبوده مگر در ضخامت های غیر معمول که به صرف نیست بنابراین در گرمخانه‌ها و سردخانه‌ها استفاده از ساندویچ پانل EPSمناسب نمی باشد.
  • ذرات تشکیل دهنده این فوم دارای پیوندی ضعیف هستند به شکل گلوله های فشرده می باشند و بسیار ضعیف تر از فوم پلی اورتان عمل می کنند.

شرکت ماموت:

شرکت ماموت با در دست داشتن امکانات لازم و ارائه خدمات از طریق تحویل فوری ساندویچ پانل یکی از بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری محسوب می شود.سالها تجربه در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل باعث شده امروزه شرکت ماموت  از برترین  تولیدکنندگان ساندویچ پانل باشد.پانلهایی از نوع سقفی، دیواری، ساندویچ پانل پلاستی سول، ساندویچ پانل سردخانه ای، کانکس، سوله و … تولید می نمایند.با تحویل فوری ساندویچ پانل و نصب ساندویچ پانل با رعایت ایمنی کامل رضایت مشتریان عزیز را جلب نماید.شرکت ماموت قیمت نصب ساندویچ پانل و تمامی امکانات و اطلاعات را به صورت رایگان از طریق مشاوران خود در این زمینه در اختیار مشتریان این محصول قرار داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از ساندویچ پانل پلی استایرن به صفحه مربوطه در سایت ساندویچ پانل ماموت مراجعه فرمایید.از همراهی شما سپاسگزاریم

ساندویچ پانل پلی استایرن