ساندویچ پانل سردخانه‌ای یکی از ایده‌ آل‌ترین راه‌ها برای پایین نگه داشتن دمای سردخانه می‌باشد، چرا که در دماهای خیلی پایین مصرف انرژی بالا می‌رود بنابراین، استفاده از یک پوشش مناسب برای دیوار و سقف بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌های مصرف انرژی می‌باشد. به دلیل اورلپ و نر و مادگی بودن پانل ساندویچی در مقطع عرضی، این پانل دارای کمترین انتقال حرارت و صوت می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با ساندویچ پنل سردخانه‌ای آشنا نماییم تا به راحتی بتوانید این نوع پانل‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای

پانل سردخانه‌ای از ترکیب هسته پلی اورتان بین دو لایه ورق فلزی تشکیل شده است. پلی یورتان ماده‌ای سفت و شکننده است و به تنهایی قابلیت استفاده ندارد و با بکارگیری آن، در تولید ساندویچ پانل به محصولی دست پیدا خواهیم کرد که دارای خواص مکانیکی بسیاری می‌باشد. ضخامت این ساندویچ پنل معمولا از ۸ سانتی‌متر شروع شده و در برخی موارد بر اساس کاربری و دمای سردخانه به ۲۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد.
برای پوشش سقف و بدنه سردخانه از ساندویچ پانل سقفی و دیواری و برای پوشش کف نیز معمولا از ساندویچ پانل دورو نایلون (فوم با پوشش دو طرف نایلون) استفاده می‌گردد. طول ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای بنا به سفارش مشتری قابل تولید می‌باشند. این پانل به علت خصوصیات مفید خود از جمله ضریب انتقال حرارت پایین، می‌تواند دمای درون سردخانه را به راحتی در مقدار معینی ثابت نگه دارد. سبک بودن و ضد ضربه بودن از دیگر دلایل استفاده از این ساندویچ پانل بشمار می‌رود.

دمای سردخانه‌های ساخته شده با استفاده از ساندویچ پانل سردخانه

از ساندویچ پانل‌های سردخانه می‌توان در ساخت سردخانه‌های گوناگون با چهار دمای مختلف استفاده کرد.

  • دمای5+ تا 15+
  • دمای 5+ تا 5-
  • دمای 5- تا 25-
  • دمای 30- تا 45-

ساندویچ پانل سردخانه ای

مشخصات فنی ساندویچ پانل سردخانه‌ای

در برخی پروژه‌ها مشخصات فنی ساندویچ پانل اعم از ضخامت و وزن پانل بسیار حائز اهمیت است. ساندویچ پنل سردخانه‌ای نیز یکی از انواع ساندویچ پانل‌های پرکاربرد است که جهت پوشش دیوار، کف و سقف سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن این ساندویچ پانل به نسبت عرض، ضخامت و ورق‌های مورد استفاده آن متغیر است. در این نوع ساندویچ پانل معمولا از ورق آلوزینک استفاده می‌کنند و فوم مورد استفاده در این پانل‌ها نیز پلی یورتان است. در این حالت ضخامت این ساندویچ پانل‌ها از عرض ۴ سانتی‌متر الی ۱۵ سانتی‌متر متغیر است.

کاربرد ساندویچ پانل سردخانه‌ای

پانل سردخانه‌ای جهت ایجاد سردخانه در کارخانه‌های صنعتی و ساختمان‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، انبار‌ها و صنایع مربوط بکار برده می‌شود و همچنین از این مصالح در دامداری، کشاورزی، فروشگاه‌های صنایع سرد، مواد روزانه مورد مصرف هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و… برای نگهداری سبزیجات انواع میوه‌ها، تولیدی گل و گیاه، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ساندویچ پنل سردخانه‌ای

  • نصب آسان
  • استحکام بالا
  • طول عمر بالا
  • عایق صوتی و حرارتی
  • مقاومت دربرابر انتقال رطوبت

سردخانه ساندویچ پنلی

قیمت ساندویچ پانل سردخانه‌ای

قیمت این محصولات با توجه به ضخامت ساندویچ پانل، طول، عرض و ضخامت ساندویچ پانل برای ساخت سردخانه در نظر می‌گیرند و در نهایت می‌توان با توجه به موارد گفته شده پنل سردخانه‌ای را قیمت گذاری کرد. استفاده از این پانل ماموت در زمانی که دما خیلی پایین می‌آید و مصرف انرژی بالا می‌رود. بسیار مقرون به صرفه بوده و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها به مقدار زیادی می‌شود. قیمت ساندویچ پانل سردخانه‌ای به نسبت قیمت سایر مصالح ساختمانی برای ساخت سردخانه بالاتر است اما، از طرفی در طولانی مدت هزینه‌های مصرفی انرژی را کم خواهد کرد که این امر قیمت آن را توجیه می‌کند

سخن پایانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با لیست قیمت ساندویچ پانل می‌توانید از طریق شماره‌های تماس با کارشناسان ماموت در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان مشاوران ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *