تعریف ورق دامپا یا لمبه

از فرمینگ‌های زیبا و دیدنی می‌توان به ورق دامپا اشاره کرد که در پوشش سقف و دیوار سازه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. از ورق لمبه اغلب جهت ساخت سقف سازه‎‌ها استفاده می‌شود. برای تولید ساندویچ پانل با این نوع ورق معمولاً از ورق‌های روغنی، آلومینیومی یا گالوانیزه رنگی که تنوع رنگ بسیاری دارد استفاده می‌شود.
ضخامت۰/۶ الی ۰/۹ میلی‌متر
ضخامت ورق آلومینیوم۰/۵ میلی‌متر
ابعاد ورق دامپا کوتاه100×200 میلی‌متر
ابعاد ورق دامپا کوتاه پس از فرمینگ200×84
ابعاد ورق دامپا بلند250×125 میلی‌متر
ابعاد ورق دامپا بلند پس از فرمینگ250×100
وزن هر ورقحدود ۸ کیلوگرم

انواع ورق دامپا

تعریف ورق دامپا یا لمبه

دامپا طولی

جنس این ورق از گالوانیزه و یا به‌صورت رنگی است. همچنین، ضخامت آن حدود ۰٫۴ تا ۰٫۷ میلی‌متر است. ابعاد ورق دامپا طولی نزدیک به دامپا برگی است؛ اما اندازه گام دامپا طولی کوچک‌تر از آن است. مهم‌ترین مزیت این نوع دامپا تولید و بهره‌برداری آن‌ها در طول مناسب است.

دامپا برگی

مشتری بر حسب نیاز خود می‌تواند این نوع ورق دامپا را در طول دلخواه خود سفارش دهد. این نوع ورق از جنس ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی است و با ضخامت‌های متنوع ۰٫۳ تا ۱٫۲۵ میلی‌متر قابل سفارش است.

دامپا قطعه‌ای

این نوع ورق‌ها در شرایط خاصی استفاده می‌شوند؛ به‌عنوان‌ مثال از ورق دامپا قطعه‌ای در زمانی که برش و گوشه بری زیادی نیاز است استفاده می‌شود. ساختار این نوع ورق باعث شده نصب راحت‌تری نسبت به ورق برگی و طولی داشته باشد؛ اما امکان برش و گرد کردن ورق دامپا قطعه‌ای نسبت به دو ورق دیگر آسان‌تر است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق می‌توان به تولید آن در ضخامت بیشتر از ۱٫۲۵ میلی‌متر اشاره کرد.

مزایای ورق دامپا

از مزایای ورق دامپا می‌توان به سبک بودن و ایمنی در برابر زلزله، عایق در برابر رطوبت، انعطاف‌پذیری بالا در ساخت‌وساز، کاهش هزینه ساخت فونداسیون به دلیل سبک بودن و کاهش بار مرده ساختمان، نصب و تعمیرات آسان و راحت، قابل شست و شو و رنگ‌آمیزی آسان، طول عمر زیاد و مقرون ‌به‌‌صرفه بودن، تنوع رنگ بالا، غیر قابل‌اشتعال و ایمن در برابر آتش‌سوزی و… اشاره کرد.

کاربرد ورق دامپا

ورق لمبه یا دامپا به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد برای پوشش انواع سقف کاذب، سازه‌های شیروانی، کانکس‌ها، پوشش داخلی سقف و دیواره‌های ساختمان و ویلا، ورودی پارکینگ، سقف‌های بیرونی ساختمان مانند تراس، سقف پارکینگ‌های بزرگ مانند پارکینگ فروشگاه‌ها و تالارها، سقف‌های سالن‌های سینما و کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق دامپا ماموت

شرکت ماموت اولین شرکت واردکننده و صادرکننده انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری با جدیدترین متد روز دنیا است. تیم ماموت در تلاش است تا بتواند با تولید باکیفیت‌ترین پنل‌ها اعتماد مشتریان عزیز را به دست آورد. ورق دامپا از جمله محصولات پرکاربرد به شمار می‌رود که با به‌روزترین دستگاه‌های روز دنیا تولید و برای کاربردهای گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
 
تعریف ورق دامپا یا لمبه

قیمت ورق دامپا ماموت

قیمت ورق دامپا نسبت به ضخامت ورق، نوع ورق، رنگ‌بندی و متراژ پروژه طبق نقشه بررسی و محاسبه می‌شود. مشتریان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند، از طریق شماره تلفن‌های قرار داده شده درون سایت با کارشناسان ماموت تماس حاصل فرمایند.