فولاد گالوالوم یا آلوزینک، از 55٪ آلومینیوم، 43.4٪ روی و 1.6٪ سیلیکون در دمای ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد تشکیل شده است. کل ساختار این ورق از آلومینیوم، آهن، سیلیکون و روی تشکیل شده است، که یک آلیاژ کریستال چهارتایی فشرده را تشکیل می‌دهد. ساختار پوشش ویژه آن باعث می‌شود، مقاومت در برابر خوردگی عالی داشته و ترکیب این پوشش نیز سبب می‌شود که فولاد تا ۶ برابر بیشتر از فلزات گالوانیزه استاندارد در برابر خوردگی مقاوم باشد. ورق آلوزینک برای استفاده در محیط‌هایی مانند سقف‌ها، دودکش‌ها و دیوارها مناسب است.
آلوزینک ورق فولادی ضدزنگ است و با آلیاژی از روی و آلومینیوم پوشیده شده است و سبب افزایش کیفیت فلز پایه می‌شود. همانطور که می‌دانید، فولاد ضدزنگ یک فلز فوق‌العاده قوی است، که در برابر خوردگی و دمای بالا دارای مقاومت بسیار خوبی است. این ویژگی‌ها به این معنی است که این فلز همه کاره به طور گسترده در تمام زمینه‌های زندگی، از صنعتی گرفته تا کاربردهای خانگی استفاده می‌شود.

مزایای ورق آلوزینک

  • آلوزینک با ارائه راه حل مؤثرتر با هزینه کمتر، مزایای متمایز زیادی را نسبت به فولاد آلومینیوم نشان می‌دهد. این محصول با یک پوشش نازک و در عین حال فوق‌العاده مؤثر عرضه می‌شود و عملکرد کشش عمیق آن را بهبود می‌بخشد.
  • ورق aluzink بسیار نرم و سبک است.
  • این ورق از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
  • از لحاظ مقاومت در مقایسه با ورق‌های فولادی دیگر در درجه بالاتری قرار می‌گیرد.
  • جنس ورق آلوزینک به گونه‌ای است که دچار خوردگی نمی‌شود. (هنگامی که روی ساییده می‌شود، آلومینیوم یک لایه متراکم تشکیل می‌دهد که از خوردگی بیشتر مواد خورنده داخل جلوگیری می‌کند).
  • ساندویچ پانل آلوزینک از جمله معروف‌ترین پانل‌های موجود در سراسر کشور است.
  • ورق‌های آلوزینک عمر زیادی دارند و از این لحاظ مصرف آن‌ها بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از سایر ورق‌های فولادی است.
  • ورق آلوزینک دارای مقاومت حرارتی بالایی است و می‌تواند دمای بالای بیش از ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.

ورق آلوزینک ماموت

کاربرد ورق فولادی موجدار آلوزینک

ورق فولادی موجدار آلوزینک عمدتاً برای ساختمان‌های صنعتی و عمرانی، انبارها، صنایع سبک، ساختمان‌های خاص، کشاورزی و…، به‌ویژه برای پانل‌های سقف ساختمان‌های عمرانی و تزئینات پوشش دیوار استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای ورق آلوزینک می‌توان به استفاده در صنایع تهویه هوا، اتصالات، تابلو برق، پروفیل درب و پنجره، پوشش کانکس‌ها، سوله‌ها و… اشاره کرد.

مشخصات فنی ورق آلوزینک

ضخامت (میلی‌متر)۴ الی ۳۰
عرض (میلی‌متر)۶۰۰  الی ۱۵۰۰
طولبسته به درخواست مشتریان
انواعطرح‌دار و صاف

کاربرد ورق آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک

آلوزینک به‌عنوان یک بستر خوب برای پوشش‌های ارگانیک، امکان اعمال مستقیم رنگ را نیز بدون نیاز به عملیات‌های اولیه وقت‌گیر ارائه می‌دهد. هنگامی که تمام این ویژگی‌ها به این واقعیت اضافه شود که آلوزینک به راحتی شکل گرفته و جوش داده می‌شود و در عین حال عمر طولانی آن نیز تضمین می‌شود، واضح است که این فلز انتخاب طبیعی برای انواع عایق، ناودان، حصار، سقف و پوششی برای ساندویچ پانل‌ها است. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم از آلوزینک در موارد زیادی از جمله ساندویچ پانل استفاده می‌شود و می‌توان در انواع مختلفی از جمله: ساندویچ پانل دیواری آلوزینک و ساندویچ پانل سقفی آلوزینک تولید و عرضه شوند. این ورق در برابر ورق‌های فولادی مقاومت بسیار بیشتری داشته و در صورت ورود خط و خش بر روی آن دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود.

سخن پایانی

شرکت ماموت تأمین کننده پیشرو ساندویچ پانل با استفاده از ورق آلوزینک در سراسر جهان است؛ که گاهی اوقات به‌عنوان پانل گالوالوم شناخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد آلوزینک، لطفاً به وب سایت ما مراجعه کنید و برای مشاوره دقیق با تیم فنی ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است در هنگام تماس با کارشناسان ماموت، لطفاً شرایط دقیق خود را ارائه دهید. این به ما کمک می‌کند تا اطلاعاتی معتبر و دقیق به شما ارائه دهیم.