ساندویچ پانل‌ها به عنوان متریالی نوین در عصر امروز شناخته شده و مزایای متعددی را به نسبت دیگر مصالح در صنعت ساختمان سازی دارا هستند. ساندویچ پانل پیچ مخفی به دلایل مختلف برای پوشش دهی دیوار و سقف انواع سازه‌ها انتخاب می‌شود. این دسته از پانل‌های ساندویچی از نظر ساختار تفاوتی با دیگر پانل‌ها ندارد؛ اما آشنا بودن با جزئیات آن می‌تواند منجر به یک انتخاب بهتر شود.

ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

پانل پیچ مخفی، نسل جدید از ساندویچ پانل‌ها بوده که در دو نوع دیواری و سقفی ارائه می‌گردد. طراحی این محصول به گونه ای است که محل اتصال پیچ‌های پانل در نمای سازه پنهان بوده و به همین دلیل به ساندویچ پنل پیچ مخفی معروف هستند. این امر سبب زیباتر شدن نمای ساختمان‌ها می‌شود. اتصال ورق‌ها در این محصول به شکل گام و زبانه بوده و در نهایت زیبایی و ظرافت بیشتر در نمای سازه را سبب می‌شود.

علت انتخاب ساندویچ پنل پیچ مخفی

مهم‌ترین عاملی که سبب می‌شود تا از ساندویچ پنل دیواری پیچ مخفی در پروژه‌های مختلف استفاده شود، ایجاد نمایی زیبا در سازه می‌باشد. در واقع علاوه بر ساندویچ پانل‌های رنگی که جلوه‌ای ویژه به ظاهر ساختمان می‌بخشد، استفاده از پنل‌های پیچ مخفی نیز به دلیل پوشیده شدن پیچ پانل‌ها و یک ‌دست شدن ظاهر سازه، کاربرد زیادی دارد. جلوه نهایی سازه‌هایی که از این پانل‌ها بهره می‌گیرند زیبا و چشم‌نواز است، به همین دلیل در ساخت‌ و سازهایی که ظاهر بنا اهمیت بالایی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل پیچ مخفی

مزایای ساندویچ پنل پیچ مخفی

پنل پیچ مخفی از دیگر انواع پانل‌ها بوده که مزایای کلی پنل‌های ساندویچی را شامل می‌شود. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • وجود شیارهای مختلف در این دسته از ساندویچ پانل‌ها باعث شده تا مقاومت خوبی در برابر نیروهای مختلف به‌خصوص زلزله داشته باشد.
  • ساندویچ پانل پیچ مخفی همانند سایر پانل‌ها در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارند.
  • مقاومت مکانیکی و فیزیکی بالایی دارد.
  • به دلیل نوع قرار‌گرفتن اورلپ پانل‌ها در هنگام نصب، زیبایی سازه در انتها بیشتر از سایر ساندویچ پنل‌ها می‌باشد چرا که پیچ‌های استفاده شده برای نصب، دیده نمی‌شوند.
  • این مصالح در برابر جریان‌های الکتریسیته بی‌اثر هستند.
  • عایق‌پذیری بیشتری در مقابل صدا و انرژی دارند.
  • سبک ‌وزن بودن پانل‌های پیچ مخفی باعث شده تا حمل ‌و ‌نقل آن‌ها آسان شود.
  • این پانل‌ها را می‌توان دوباره در جایی دیگر نیز استفاده کرد.
  • پنل‌های ساندویچی پیچ مخفی را می‌توان به‌صورت افقی و عمودی در سازه به کار برد.
  • این پنل استحکام خوبی داشته و در صورت هرگونه آسیب به تعمیرات کمی نیاز دارد.

تفاوت پانل‌های معمولی با نوع پیچ مخفی

اولین و بارزترین تفاوت این است که در ساندویچ پانل پیچ مخفی به دلیل پنهان ماندن محل اتصال پانل‌ها، پیچ‌های به‌کار رفته مشخص نخواهند بود، به همین دلیل از نظر ظاهری به شکل یکپارچه‌تر و زیباتر دیده می‌شود. این مورد در ساندویچ پنل‌های دیگر وجود نداشته و اکثر کسانی که به دنبال نمایی زیبا و یک‌دست از سازه خود هستند، این نوع پانل‌ها را برمی‌گزینند. از دیگر تفاوت‌هایی که پانل پیچ مخفی با سایر پنل‌ها دارد این است که درصد عایق‌پذیری آن بالا بوده و مقاومت بیشتری در برابر نفوذ صدا و هوا دارد. این تفاوت‌ها باعث شده تا افراد بیشتری برای استفاده از این مصالح اقدام نمایند.

ابعاد ساندویچ پانل پیچ مخفی

طولبا توجه به درخواست مشتریان از 2 تا 13/60 متر متغیر
عرض ثابت1/16 متر
عرض مفید1/12 متر

نکته مهم در هنگام نصب پانل پیچ مخفی

در برخی از مواقع فشار بادی که متوجه پانل‌ها به‌خصوص ساندویچ پنل‌های دیواری است بیش از حد مجاز بوده و به همین دلیل در هنگام نصب، پانل‌های ساندویچی را با پیچ بر روی توری فلزی ثابت می‌کنند. در سایر پانل‌ها این پیچ‌ها قابل‌مشاهده بوده؛ اما در نوع پیچ مخفی طراحی به‌گونه‌ای است که پیچ‌های حفاری در زیر ناچ و زبانه می‌باشد و علاوه بر اتصال مستحکم آن‌ها، باعث یک‌پارچگی بیشتر در ظاهر سازه خواهد شد.

پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل رنگی پیچ مخفی

رنگ ساندویچ پنل‌ها به دلایل مختلف همانند اقلیم و کاربری سازه، قابل تغییر می‌باشد. پنل‌های رنگی علاوه بر زیبایی ظاهری، شامل مزایای مختلفی بوده که افزایش طول عمر بنا، مهم‌ترین آن است. اگر موقعیت جغرافیایی محل ساخت پروژه در یک منطقه گرم باشد، می‌توان با انتخاب پانل‌های رنگی روشن میزان جذب آفتاب را کاهش داده و سبب افزایش طول عمر سازه شد. هم چنین انتخاب ساندویچ پنل‌های رنگ تیره در مناطق سرد، باعث جذب گرمای خورشید شده و بدین شکل به ماندگاری بیشتر مصالح کمک شایانی خواهد شد.
معمولاً کسانی که به دنبال زیبایی ساختمان خود هستند، علاوه بر پنل پیچ مخفی که باعث یک‌دست شدن جلوه ظاهری می‌شود، از نوع رنگی آن نیز استفاده می‌کنند تا جذابیت نما را بیشتر شود. ساندویچ پانل رنگی پیچ مخفی معمولاً در ساخت ویلاها کاربرد زیادی داشته چرا که استفاده از این نوع پانل‌ها، باعث افزایش زیبایی بصری سازه می‌شود.

قیمت ساندویچ پنل پیچ مخفی شرکت ماموت

اگر تمایل دارید از این نوع ساندویچ پانل ماموت در پوشش دیوار و سقف سازه خود استفاده نمایید، می‌توانید ابتدا با کارشناسان شرکت ماموت مشورت کرده تا مناسب‌ترین نوع پنل را انتخاب کنید. بدین منظور کافی است با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و هرآنچه نیاز به بررسی آن دارید را جویا شوید.

جهت دریافت کاتالوگ ساندویچ پانل پیچ مخفی بر روی لینک کلیک کنید