وقتی پنل ساندویچی را مشاهده می‌نماییم به دلیل قرارگرفتن نر و مادگی پانل‌ها و پوشاندن پیچ‌های روی پانل توسط پانل بعدی و پنهان ماندن آن‌ها، بنظر می‌رسد هیچ نقطه اتصالی در آن‌ها وجود ندارد. ولیکن این‌طور نیست و پانل‌ها قطعات جداگانه‌ای هستند. جهت ایمنی بالای سازه باید نصب پانل‌ها بادقت کافی انجام شود. در غیر این صورت در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله، رانش زمین، سیل، باد و باران و… مقامت نداشته و دچار آسیب دیدگی می‌شود.

زیرسازی محل نصب ساندویچ پانل

محل استقرار پانل‌ها به‌صورت عرضی و طولی به شاسی یا ساختمان، توسط ناودانی‌های مخصوص با ضخامت ۱٫۵ یا ۲ میلی‌متر است. اتصال این ناودانی‌ها به شاسی فولادی توسط پرچ با فواصل ۲۵ الی ۳۰ سانتی‌متر انجام می‌شود. جهت ساخت استراکچر و زیرسازی ساندویچ پانل‌های باید به موارد زیر توجه شود.

  • ستون‌ها
  • عرض کلی
  • محل نصب پانل‌ها
  • ارتفاع پانل‌ها
  • شدت وزش باد در منطقه

عملیات نصب پانل بسیار حساس است. به همین منظور ما به شما توصیه می‌کنیم که از تیم مجربی برای نصب کمک بگیرید. هنگامی که به ساندویچ پانل‌های اجرا شده در سازه نگاه می‌کنیم، زیبایی ظاهر آن‌ها به‌گونه‌ای است که گویا از ابتدا به‌صورت پیوسته در محل قرار گرفته‌اند.

انواع ساندویچ پانل جهت نصب

نصب ساندویچ پانل سقفی

برای نصب پانل سقفی، ابتدا باید به ساختار اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه‌گاه‌های اصلی توجه شود و براین اساس زیرسازی‌های لازم برای نصب پانل انجام شود. در مرحله بعد ساندویچ پنل‌ها روی پرلین‌های موجود در سقف قرار گرفته و به‌ازای هر مترمربع ساندویچ پانل سقفی، باید یک پیچ سرمته گالوانیزه استفاده شود. پنل‌های ساندویچی باید به‌صورت اورلپ قرار گرفته باشند. این کار جهت آب‌بندی سقف و جلوگیری از نفوذ آب انجام می‌شود که دارای اهمیت بسیاری است. در مرحله آخر بهتر است جهت زیباسازی و درزگیری ساختمان از ورق فلاشینگ و ورق آبرو استفاده شود.

نصب ساندویچ پانل سقفی

نصب ساندویچ پانل دیواری

برای نصب ساندویچ پانل دیواری ابتدا زیرسازی‌های لازم انجام می‌شود. برای این کار باید به ساختار اجرا شده روی ساختمان، فاصله بین ستون‌ها، جهت باد، محل نصب و ارتفاع پانل‌ها توجه کرد. در نصب پنل دیواری باید با استفاده از پروفیل‌های آهنی تکیه‌گاه محکمی برای ساندویچ پانل ایجاد کرد. این نوع مصالح پیش ساخته به دو صورت عمودی و افقی، بسته به شرایط محل می‌توانند نصب شوند. بعد از نصب محل اتصال ساندویچ پانل‌ها با ساختمان را توسط پیچ‌های مخصوص پیچ می‌کنند. در نصب این نوع مصالح بر روی بتن از تفنگی مخصوص به نام میخکوب زن چاشنی‌دار استفاده می‌شود. در آخر بهتر است داخل ناودانی با اسپری پلی اورتان عایق‌کاری شود.

ساندویچ پانل قفل‌دار

همان‌طور که از نام این پانل پیداست به‌صورت قفل‌دار بوده و در قسمت اتصال بلوک‌ها، به‌وسیله زبانه‌هایی، پانل‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند. از این پانل‌ها اغلب جهت ساخت سردخانه‌ها استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل نر و مادگی

این پانل‌ها دارای زاویه‌هایی در قسمت اتصال می‌باشند و پس از اتصال به شکل یکپارچه درآمده و توسط پیچ و مهره بر روی سقف یا دیوار مورد نظر نصب می‌شوند.

ساندویچ پانل پیچ مخفی

پنل ساندویچی پیچ مخفی از جمله محبوب‌ترین پانل‌ها به‌شمار می‌رود که به دلیل مخفی ماندن پیچ‌ها از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. نصب پانل پیچ مخفی به‌گونه‌ای است که هر پانل به محل مورد نظر پیچ شده و ساندویچ پنل بعدی به صورتی که پیچ را بپوشاند برروی پانل قبلی قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل پیچ مخفی

نصب ساندویچ پانل توسط نصابان

مراحل نصب ساندویچ پانل با توجه به نوع و طرح پانل‌ها باید توسط متخصص و کادری حرفه‌ای صورت گیرد. مراحل نصب ساندویچ پانل ماموت کاملاً حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای لازم جهت نصب، توسط کادر حرفه‌ای و آموزش‌دیده انجام می‌شود. در نصب ساندویچ پانل باید به نکاتی که باعث زیباتر شدن و بهینه‌تر شدن کار می‌شود توجه کرد. درصورتی‌که پانل به‌درستی نصب نشود عمر مفید سازه بسیار کاهش خواهد یافت و نتایج جبران‌ناپذیری اتفاق خواهد افتاد.

مزایای نصب پانل توسط نصابان متخصص

  • کیفیت بالا

نصابانی که تخصص لازم در اجرای مصالح پیش ساخته ساختمانی را دارند، دارای چندین سال تجربه در نصب ساندویچ پانل هستند و پانل‌های نصب شده توسط این افراد دارای عمر مفید بالایی است.

  • کاهش هزینه‌ها

در نصب پانل میزان بسیار کمی دور ریزی پانل وجود دارد. اما درصورتی‌که توسط افراد مجرب نصب نشود، میزان دور ریزی و در نهایت هزینه ساخت بسیار افزایش خواهد یافت.

  • تضمین

از جمله مزیت‌های آموزش نصب ساندویچ پانل توسط افراد مجرب و معتبر می‌توان به تضمینی بودن آن اشاره کرد. پس از اتمام کا‌ر برای اطمینان خاطر بیشتر مشتریان تضمین صحت و سلامت سازه به افراد داده می‌شود. درصورتی‌که پانل در مدت معینی پس از اتمام کار، دچار مشکل شود، توسط شرکت تعمیر خواهد شد. عمر مفید پانل درصورتی‌که تمامی شرایط به‌صورت کامل رعایت شود بین ۱۰ الی ۲۰ سال خواهد بود؛ اما درصورتی‌که پنل ساندویچی به‌درستی نصب نشود عمر این پانل به زیر ۱۰ سال کاهش خواهد یافت.

نصب ساندویچ پانل

نکات مهم در نصب ساندویچ پانل

  • برای هر پروژه نحوه قرارگیری ساندویچ پانل دیواری و چیدمان آن مهم است.
  • زیر سازی محل نصب ساندویچ پانل طوری است که پانل‌ها بر روی سازه فولادی و یا اسکلت‌های بتنی ساختمان به‌راحتی قرار می‌گیرند.
  • در هنگام نصب ساندویچ پنل باید فاصله بین پانل‌ها باید رعایت شود و موقعیت گام‌های ذوزنقه‌ای در نظر گرفته شود تا تکیه‌گاه مناسبی برای بستن پیچ‌ها ایجاد شود.
  • حتماً باید از پیچ واشردار مخصوص جهت نصب پنل استفاده شود.
  • برای نصب ساندویچ پانل سقفی باید آن را برروی پرلین مخصوص پیچ کنیم.
  • به‌ازای هر یک مترمربع از ساندویچ پانل سقفی یک عدد پیچ سرمته گالوانیزه باید استفاده شود که خود به استحکام کمک خواهد کرد.
  • بعد از نصب پنل‌ها برای اینکه تمام درزهای آن را بپوشانید، از چسب سیلیکون یا نوارچسب یک طرف چسب‌دار استفاده کنید.
  • به علت داشتن نر و مادگی در ساندویچ پانل دیواری لازم است. بعد از قرارگیری در جای مناسب با پیچ سرمته گالوانیزه مهار شود.
  • در هنگام نصب پانل سقفی محل مناسبی برای فلاشینگ‌ها و آبروها انتخاب کنید. تا علاوه بر زیبایی ظاهری در هنگام آب‌بندی پروژه به مشکل نخورید.( این ورق‌ها را می‌توان در همه قسمت‌های بسط پانل‌ها و درزها استفاده کرد.)
  • در هنگام نصب پانل‌های سقفی باید دقت داشته باشید که فاصله بین دو پانل رعایت شود. اورلپ پانل بر روی گام اول پانل بعدی در محل مناسبی قرار بگیرد.
  • برای اطمینان از آب‌بندی‌ سازه، محل درز پانل‌ها را با اسپری پلی اورتان پرکنید؛ سپس پانل بعدی را قبل از پف‌کردن کامل پلی یورتان جایگذاری می‌شود تا چسبندگی پانل‌ها در محل اتصال زیادتر شده و تبادل حرارتی در محل اتصال کمتر گردد.

قیمت نصب هر مترمربع ساندویچ پانل

بعد از انتخاب ساندویچ پانل و خرید این محصول نوبت به قیمت نصب آن می‌رسد. قیمت نصب هر مترمربع ساندویچ پانل شامل قیمت تمام‌شده‌ی پانل ساندویچی به علاوه‌ی مبلغی است که به نصابان ساندویچ پانل تعلق می‌گیرد. برای اجرای پنل نیازی به مصالح جانبی یا ترکیبی نمی‌باشد. این مصالح به‌صورت آماده بوده و تنها با ابزاری مختصر نصب و به یکدیگر متصل می‌شوند. به این دلیل قیمت نصب هر مترمربع ساندویچ پنل در مقایسه با همان میزان مصالح سنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری

  • فاصله بین تکیه گاه‌های اصلی که هر چقدر زیادتر باشد کار سخت‌تر می‌شود.
  • پیچ سرمته مصرفی که برای سفت و چفت کردن پانل‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • پرلین‌های مورد استفاده
  • پیچ‌های استفاده شده برای هم‌بندی ماموت پانل‌ها
  • واشرهای بکار رفته در ساندویچ پانل که بهتر است، در کنار هر پیچ در ساندویچ پانل از واشر مخصوص نیز استفاده کرد.
  • حق‌الزحمه نصابان ساندویچ پانل با توجه به میزان کارکرد آن‌ها و مشکلات ناگهانی در پروژه
  • میزان اجاره دستگاه ساندویچ بر که در صورت نیاز آن را می‌توانند اجاره کنند.
  • میزان عایق‌کاری مورد نظر (میزان فوم پلی اورتان استفاده شده) که این فوم برای پر کردن فضاهای خالی و آب‌بندی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • میزان ورق فلاشینگ و ورق آبرو مصرفی که برای زیباسازی محل‌های اتصال و محکم کردن ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود.

شرکت ماموت

شرکت ماموت باگذشت سال‌ها تجربه در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل و با بکار گرفتن افرادی مجرب توانسته بسیاری از نیازهای صنعت را در این زمینه تأمین نموده و در جهت پیشرفت تولیدات خود گام‌های بلندی بردارد. در این راستا شرکت ماموت با تولید انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای، سقفی و دیواری، پانل پلاستی سول و… در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، توانسته رضایت مشتریان خود را با تحویل فوری این مصالح پیش ساخته، با رعایت ایمنی جلب نماید و همواره در ارائه خدمات به مردم عزیز کشورمان کوشا باشد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه در جهت راهنمایی شما همواره مشاورین ماموت به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌نمایند از طریق شماره‌های قرارداده شده درون سایت با کارشناسان ماموت در ارتباط بوده و از لیست قیمت ساندویچ پانل را دریافت نمایید و با اطمینان خاطر خرید کنید.

 

3 دیدگاه در “آموزش نصب ساندویچ پانل

  1. سلام وقتتون بخیر
    نصب و اجرای انواع ساندویچ پانل چه مدت طول می‌کشد؟ باتوجه به سرد شدن هوا بنده زمان زیادی برای اجرای پروژه ندارم و تمایل دارم که در کوتاهترین زمان ممکن این کار انجام شود آیا امکان پذیر است؟

  2. سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر
    همانطور که در این مقاله اشاره کردیم نصب ساندویچ پانل در مقایسه با سایر مصالح در کوتاهترین زمان انجام می‌شود. به عنوان مثال می توان گفت که اجرای ساندویچ پانل سقفی روزانه حدود 150 متر مربع و ساندویچ پانل دیواری روزانه حدود 70 متر اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *