در ابن مقاله قصد داریم در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله، بحث نماییم.در صورتی که می‌خواهید بدانید چه عواملی بر قیمت سوله تاثیر می گذارد پیشنهاد می‌کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

امروزه سوله ها را در هر جایی و هر منطقه ای از کشور می شود دید، زیرا هم کاربردی هستند و هم در هرجایی از آنها می شود استفاده کرد، اما چیزی که برای اکثر خریداران مهم است اینکه چگونه یک خرید درست و مناسب انجام دهند یعنی هم در هنگام استفاده کاربردی باشد و هم از هزینه های اضافی در امان باشند، سوله ها در انواع مختلفی ساخته می شوند، سوله ورزشی، سوله مرغداری، سوله دو طبقه و… ما در این مقاله قصد داریم تا عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله را بیان کنیم، پس در ادامه این مقاله ما را همراه کنید تا شما را با این موارد آشنا کنبم.

سوله empty room of modern

محل اجرای سوله

زمین و نوع تراکم خاک و شیب آن و حتی شمالی , جنوبی بودن آن و جهت شرقی و غربی در بسیاری از پروژه ها حتی طول زمین نیز با در نظر گرفتن مواردی مانند: حجم خاک برداری و میزان شیب زمین و مقدار خاک ریزی بسیار حائز اهمیت است.

به زبان ساده تر برای اجرای سوله طول و عرض سوله و طول و عرض زمین و شیب آن و مقدار خاک برداری و خاک ریزی در قیمت تمام شده سوله تاثیر زیادی دارد بنابراین انتخاب زمین و محل ساخت تاثیر زیادی در قیمت سوله دارد.

نحوه ساخت سوله

تراکم خاک

در این قسمت به میزان حجم فنداسیون در انواع تراکم خاک پی خواهیم برد چراکه در زمین هایی که تراکم خاک کمتر و به زبان ساده سست تر است. جهت جلوگیری از حوادث ناشی از زلزله و نشست سازه نیاز به فنداسیون با ابعاد بیشتر و آرماتور بندی قوی تر میباشد در سازه هایی که به صورت استاندارد های ساخت و ساز اجرا میگردد در زمین هایی با تراکم خاک کم و نباتی کل حجم خاک تخلیه و به صورت لایه به لایه خاکریزی و توسط ماشین آلات راه سازی به تراکم مورد نیاز رسیده و بستر سازی جهت مراحل بعدی انجام میشود.

قیمت سوله

در مرحله سوم نسبت نوع ساخت سوله با وزن تمام شده آن متفیر است. چراکه ساخت سوله به دلایل متعددی در وزن های متغیری ساخته می شود بنابراین با در نطر گرفتن مواردی که به آن اشاره خواهیم کرد میتوان به دلایل اختلاف وزن ساخت سوله پی برد که از آن جمله محل اجرای سوله می باشد.

محل اجرای سوله به علت محاسبات بار برف و زلزله و میزان وزش باد در تمامی دنیا متغیر است. مثلا مناطقی که بارش برف دارد به دلیل تحمل وزن بارش برف روی سقف سازه قاعدتا سوله سنگین تر ساخته شده و در مناطق گرمسیر که عمدتا بارش برفی وجود ندارد امکان ساخت سوله  سبک تری است و از جمله نوع مصالح استفاده شده در سوله ها که می شود از ساندویچ پانل ها در این مورد استفاده کرد، زیرا ساندویچ پانل ها هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می کنند.

سوله ها امروزه سازه های به شدت کاربردی هستند که می شود از آنها در هر جایی استفاده کرد شرکت ماموت  بزرگ ترین تولید کننده ساندویچ پانل، انواع سوله، انواع کانتینر، انواع کانکس.. می باشد، محصولات شرکت ماموت در خاوارمیانه حرف اول را می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *