معرفی کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

 

هدف از نوشتن این مطلب معرفی و ارزیابی بهترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه در ایران است. با ما همراه باشید.

با کارخانه های تولید کننده ورق سیاه بیشتر آشنا شوید.

همانطور که در مقالات قبل ذکر شد ورق های فولادی، ورق هایی هستند که در صنایع مختلف از آنها به عنوان مواد اولیه استفاده می نمایند. معمولا ورق های فولادی برای ساخت لوازم خانگی، خودرو، کشتی های غول پیکر، درب یا قوطی نوشابه و موارد دیگر کاربرد دارد. ورق سیاه یکی از انواع ورق هایی است که با استفاده از نورد گرم و ضخامت های مختلف تولید می شوند و با داشتن ویژگیهای منحصر به فرد در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد. ورق سیاه توسط کارخانه های مختلفی و با کیفیت های  متفاوت تولید می شود.در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کارخانه های تولید کننده ورق سیاه بپردازیم.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از کارخانه های فعال در زمینه تولید ورق در ایران، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است که سالهاست در زمینه تولید ورق سیاه و ورق روغنی  فعالیت دارد. این کارخانه یکی از معروف ترین تولید کننده ورق گالوانیزه است. ورق گالوانیزه یکی از ورق های مرغوب در بازار به شمار می روند که از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، دما، حرارت، زنگ زدگی و خوردگی برخوردار است. همچنین ورق هایی مانند ورق سیاه، ورق رنگی، ورق قلع اندود از جمله ورق های تولیدی این کارخانه محسوب می شوند. این کارخانه یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی در کشور است و سالیانه می تواند در حدود 4 میلیون تن محصولات فولادی تولید نماید.

این شرکت تولید کننده ورق در طی فعالیت های خود دستاوردهای بسیاری کسب نموده و یکی از این دستاوردها دریافت جایزه های بسیارهم از نظر کیفیت و هم از لحاظ تولید است. این کارخانه معروف ورق سیاه را عمدتا با ضخامت 1.2 تا 16 میلیمتر تولید می نماید اما این نوع ورق بیشتر در ضخامت های 2 تا 5 میلیمتر قابل استفاده است. این نوع ورق ها بیشتر برای ساخت محصولاتی مانند لوله، پروفیل و در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی کاربرد دارد.همانطور که گفته شد این کارخانه ورق های متفاوتی را تولید می نماید اما در میان این ورق ها، ورق سیاه در رده ی ورق هایی با کیفیتی بهتر به حساب می آیند و بدیهی است که قیمت آنها در مقایسه با سایر ورق ها بیشتر است.

کارخانه فولاد کاویان

این کارخانه یکی از کارخانه هایی است که به صورت تخصصی در زمینه نورد گرم فعالیت می کند و با داشتن 30 سال سابقه در این زمینه توانسته به یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان ورق تبدیل شود.ورق های تولیدی این شرکت در صنایع مختلف استفاده می شود. اما از عمده ترین کاربردهای این ورق ها درصنایعی مانند ساخت بدنه کشتی، مخازن و همچنین پل های فلزی است.این شرکت به میزان 840 هزار تن ورق در سال تولید می نماید. عرض و ضخامت های تولید شده ورق توسط این کارخانه متفاوت است.عرض ورق هایی که توسط این مجتمع صنعتی تولید می شود از 1250 تا 1500 میلیمتر متغیر است.ضخامت این ورق ها از 8 تا 20 میلیمتر قابل تولید است.

کارخانه فولاد اکسین اهواز

این کارخانه از سال 1388 و با هدف تولید ورق های مختلف و مخازن ذخیره سازی محصولات نفتی تاسیس شده است.این شرکت می تواند به میزان یک میلیون تن در سال ورق تولید نماید و ورق سیاه یکی از محصولات تولیدی این کارخانه است. عرض ورق هایی که توسط این شرکت تولید می شود در حدود 2000 میلیمتر بوده و ضخامت آنها 6 به بالا می باشد. لازم به ذکر است که ورق های تولید شده توسط این شرکت از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این یکی از بزرگترین مزیت های این کارخانه ی تولید کننده ی ورق های فولادی است.

مجتمع فولاد گیلان

این کارخانه از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ورق آغاز نموده است و به عنوان یکی از بزرگترین واحدها در صنعت نورد به شمار می رود. این شرکت میتواند معادل 2.5 میلیون تن نورد گرم و 500 هزار تن نورد سرد در سال تولید نماید که می توان این امر را یکی از بزرگترین دستاوردهای این شرکت به حساب آورد.

ورق های گرمی که توسط این شرکت تولید می شوند دارای ابعاد 1000 تا 1500 میلیمتر هستند و ضخامت این ورق ها از 2 تا 40 میلیمتر متغیر است.برای تولید ورق های این کارخانه از استانداردهایی اعم از DIN، ASTMو  ENاستفاده می شود. این شرکت در زمینه های متفاوتی فعالیت دارد.از بیشترین زمینه هایی که این شرکت بیشتر در آنها فعالیت می کند می توان به به حوزه های مهمی مانند خودرو، ساختمان و لوله سازی اشاره نمود.

در صورتی که قصد دارید در مورد ورق سیاه و سایر ورق ها اعم از ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماسهایی که در سایت درج شده است با ما در تماس بوده و از کارشناسان فروش ما اطلاعات مرتبط در این زمینه را دریافت نمایید.